Четирите големи предизвикателства пред маркетинг индустрията

Силата на потребителите. Голям „шум“ от информация. Масиви от данни. Време и ресурс.

Блог статия

Николай Неделчев, основател и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България, споделя кои са предизвикателствата за клиентите и потребителите в дигиталната ера и какви са възможностите за решения.

Николай Неделчев, основател и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България
Николай Неделчев, основател и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България

 

Предизвикателство номер 1 е нарастващата власт и очаквания на потребителите.

Съвременните потребители имат все повече контрол върху случващото се около тях. Всички вече имат смарт устройства, постоянен достъп до интернет и безброй източници на информация. Днес никой не прави покупка, преди да е събрал обратна връзка от коментари във форуми или от приятели през социалните мрежи. ​ Хората освен, че са много добре информирани, са наясно и с маркетинговите похвати, особено с евтините, които се използват в индустрията. Това създава изключително високи очаквания от потребителите, когато става въпрос за взаимодействие с марки в онлайн и офлайн пространството.

Решението на това предизвикателство е персонализираното съдържание, защото хората искат да получават релевантна информация, която е интересна и има смисъл за техния живот. ​ Потребителите, както и аз самият, получаваме стотици маркетингови послания и съобщения на ден. Въпреки това, откриваме единствено тези послания, които могат да се запомнят, защото имат пряко отношение към живота ни.

Предизвикателство номер 2 е „шумът“ от информация.

Всеки ден получаваме, някои казват десетки, аз казвам стотици - имейли, смс-и, съобщения по всички социални мрежи и платформи за общуване. Аз, например гледам видеа във Facebook и в YouTube, чета от време на време ​ блогове. Цялата тази информация е много „шум“ за един човек. Шансът да обърна внимание на информацията е тогава, когато посланието е персонализирано за мен и е грабнало интереса ми, защото маркетологът е разбрал какво чета, кога го чета, и какви са моите интереси.

Важно е да има решение за този „шум“, като ангажирането на потребителите. Това е възможно, когато знаеш къде се намира потребителя в неговия „път на потребителя“, кога търси информация и от какво се интересува, което позволява да се създава съдържание специално за него/нея.

Предизвикателство номер 3 е големите масиви от данни.

Благословията, или както аз го наричам - проклятието за компаниите. Големият обем от данни е безполезен, ако маркетологът не може да извади смисъла от тях. С навлизането на машинното учене и на изкуствения интелект, вече е възможно базите данни да бъдат филтрирани, така че да се вадят прозрения за потребителите. И макар този напредък, много от маркетолозите в момента се страхуват, защото не знаят по какъв начин да се възползват от тях и ​ как да ги управляват. А, това е ключът към успеха на правилното използване на данни за потребителите. В България това е валидно в още по-голяма степен.

Мой много любим пример е случка на маркетинговия директор на Sainsbury преди десетина години, когато в интервю го питат какво би искал да направи повече в маркетинговата дейност на компанията. Той отговаря, че иска да работи повече с базите данни за милионите потребители, с които разполагат. С учудване, журналистът задава последващ въпрос какво им пречи да го направят, а отговорът идва с усмивка и контра въпрос – „А вие опитвали ли сте се да пиете вода от пожарникарски маркуч?“

Решението на предизвикателство за работа с масиви от данни е унифицирането на данните, защото те са различни. Данните, събрани онлайн се различават от ​ тези, събирани от телефонни обаждания през кол центровете. Когато маркетолозите имат правилния достъп до информацията те могат да изграждат иновативни и персонализирани кампании, за да взаимодействат с потребителите по най-добрия и ефективен начин. Често данните се намират в различни платформи и формати. Ключът за успех е унифицирането им чрез правилната платформа, в която постъпващите данни се приравняват към еднаква таксономия. Така, търсейки по определени критерии, можеш да използваш правилните данни и информация.

Предизвикателство номер 4 е ограниченото време и ресурси.

Всички сме в стрес, непрекъснато ни се струва, че времето се ускорява около нас. Това е донякъде така, защото получаваме все повече информация. От друга страна, мантрата, която властва в корпоративния свят в момента, е „повече за по-малко“. Повече постигано с по-малко ресурси и за по-малко пари.

Правилната платформа, която позволява да се справяш с изискванията на времето и ресурса на едно място, е решение на това предизвикателство.

Петя Лакова, бизнес лидер в Digitas, част от Publicis Groupe България
Петя Лакова, бизнес лидер в Digitas, част от Publicis Groupe България

 

Конкретно решение на всички тези 4 предизвикателства в маркетинга днес е облачната платформа Salesforce. Когато към нея се добавят маркетинг и бранд експертизата, която екипите на Publicis Groupe България имат, и управленското консултиране на Next Consult в областта на ИТ бизнеса, то става цялостно.


Николай Неделчев участва в събитието на Next Consult: Digital Marketing Transformation for the financial industry, като част от партньорството на Publicis Groupe България с Next Consult за предоставяне на ново подобрено обслужване в дигиталния маркетинг.

Повече за съвместната работа на двете компании може да прочетете в линка по-долу.

 

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg