Четирите големи предизвикателства пред маркетинг индустрията

Четирите големи предизвикателства пред маркетинг индустрията

Силата на потребителите. Голям „шум“ от информация. Масиви от данни. Време и ресурс.

Блог статия

Николай Неделчев, основател и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България, споделя кои са предизвикателствата за клиентите и потребителите в дигиталната ера и какви са възможностите за решения.

Николай Неделчев, основател и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България
Николай Неделчев, основател и главен изпълнителен директор на Publicis Groupe България

 

Предизвикателство номер 1 е нарастващата власт и очаквания на потребителите.

Съвременните потребители имат все повече контрол върху случващото се около тях. Всички вече имат смарт устройства, постоянен достъп до интернет и безброй източници на информация. Днес никой не прави покупка, преди да е събрал обратна връзка от коментари във форуми или от приятели през социалните мрежи.  Хората освен, че са много добре информирани, са наясно и с маркетинговите похвати, особено с евтините, които се използват в индустрията. Това създава изключително високи очаквания от потребителите, когато става въпрос за взаимодействие с марки в онлайн и офлайн пространството.

Решението на това предизвикателство е персонализираното съдържание, защото хората искат да получават релевантна информация, която е интересна и има смисъл за техния живот.  Потребителите, както и аз самият, получаваме стотици маркетингови послания и съобщения на ден. Въпреки това, откриваме единствено тези послания, които могат да се запомнят, защото имат пряко отношение към живота ни.

Предизвикателство номер 2 е „шумът“ от информация.

Всеки ден получаваме, някои казват десетки, аз казвам стотици - имейли, смс-и, съобщения по всички социални мрежи и платформи за общуване. Аз, например гледам видеа във Facebook и в YouTube, чета от време на време  блогове. Цялата тази информация е много „шум“ за един човек. Шансът да обърна внимание на информацията е тогава, когато посланието е персонализирано за мен и е грабнало интереса ми, защото маркетологът е разбрал какво чета, кога го чета, и какви са моите интереси.

Важно е да има решение за този „шум“, като ангажирането на потребителите. Това е възможно, когато знаеш къде се намира потребителя в неговия „път на потребителя“, кога търси информация и от какво се интересува, което позволява да се създава съдържание специално за него/нея.

Предизвикателство номер 3 е големите масиви от данни.

Благословията, или както аз го наричам - проклятието за компаниите. Големият обем от данни е безполезен, ако маркетологът не може да извади смисъла от тях. С навлизането на машинното учене и на изкуствения интелект, вече е възможно базите данни да бъдат филтрирани, така че да се вадят прозрения за потребителите. И макар този напредък, много от маркетолозите в момента се страхуват, защото не знаят по какъв начин да се възползват от тях и  как да ги управляват. А, това е ключът към успеха на правилното използване на данни за потребителите. В България това е валидно в още по-голяма степен.

Мой много любим пример е случка на маркетинговия директор на Sainsbury преди десетина години, когато в интервю го питат какво би искал да направи повече в маркетинговата дейност на компанията. Той отговаря, че иска да работи повече с базите данни за милионите потребители, с които разполагат. С учудване, журналистът задава последващ въпрос какво им пречи да го направят, а отговорът идва с усмивка и контра въпрос – „А вие опитвали ли сте се да пиете вода от пожарникарски маркуч?“

Решението на предизвикателство за работа с масиви от данни е унифицирането на данните, защото те са различни. Данните, събрани онлайн се различават от  тези, събирани от телефонни обаждания през кол центровете. Когато маркетолозите имат правилния достъп до информацията те могат да изграждат иновативни и персонализирани кампании, за да взаимодействат с потребителите по най-добрия и ефективен начин. Често данните се намират в различни платформи и формати. Ключът за успех е унифицирането им чрез правилната платформа, в която постъпващите данни се приравняват към еднаква таксономия. Така, търсейки по определени критерии, можеш да използваш правилните данни и информация.

Предизвикателство номер 4 е ограниченото време и ресурси.

Всички сме в стрес, непрекъснато ни се струва, че времето се ускорява около нас. Това е донякъде така, защото получаваме все повече информация. От друга страна, мантрата, която властва в корпоративния свят в момента, е „повече за по-малко“. Повече постигано с по-малко ресурси и за по-малко пари.

Правилната платформа, която позволява да се справяш с изискванията на времето и ресурса на едно място, е решение на това предизвикателство.

Петя Лакова, бизнес лидер в Digitas, част от Publicis Groupe България
Петя Лакова, бизнес лидер в Digitas, част от Publicis Groupe България

 

Конкретно решение на всички тези 4 предизвикателства в маркетинга днес е облачната платформа Salesforce. Когато към нея се добавят маркетинг и бранд експертизата, която екипите на Publicis Groupe България имат, и управленското консултиране на Next Consult в областта на ИТ бизнеса, то става цялостно.


Николай Неделчев участва в събитието на Next Consult: Digital Marketing Transformation for the financial industry, като част от партньорството на Publicis Groupe България с Next Consult за предоставяне на ново подобрено обслужване в дигиталния маркетинг.

Повече за съвместната работа на двете компании може да прочетете в линка по-долу.

 

 

 

Publicis Groupe България Събития Блог
относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, една от най-големите маркетинг и комуникационни групи в страната, която функционира под единен бизнес модел и предлага на своите клиенти постоянен и централизиран достъп до инструментите на групата и опита на екипа, като работи в тясно сътрудничество с регионалните офиси и дава персонализирани и индивидуални решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България