Zenith празнува своята 30-та годишнина!
Глобалната медийна агенция Zenith празнува 30-годишен юбилей на 10 октомври тази година. Медийната организация, която има дългогодишна история и у нас като част от най-голямата комуникационна група Publicis One, бележи своето начало преди точно 3 десетилетия през октомври 1988 г., отваряйки врати в Падингтън, Лондон.
Глобалната медийна агенция Zenith празнува 30-годишен юбилей на 10 октомври тази година. Медийната организация, която има дългогодишна история и у нас като част от най-голямата комуникационна група Publicis One, бележи своето начало преди точно 3 десетилетия през октомври 1988 г., отваряйки врати в Падингтън, Лондон. Създадена от отделите за медия планиране на Saatchi & Saatchi, BSB Dorland и KHBB, Zenith се превръща в първата световна мрежа от медийни агенции.
Компанията разгръща дейността си от своята база във Великобритания и се превръща в първата медийна агенция, която установява присъствие в редица световни ключови пазари, най-значимите от които са Китай (през 1994 г.) и САЩ (през 1995 г.). През 2000 г. Zenith се слива с друг медиен бранд - Optimedia, след придобиването на Saatchi & Saatchi от Publicis Groupe.
Само две години по-късно ZenithOptimedia представя своето уникално позициониране на медийния пазар с акцент върху маркетинг ефективността: превръща се в агенцията за възвръщаемост на инвестициите (от англ. Т.нар. „The ROI agency“). През това десетилетие ZenithOptimedia е една от най-бързо растящите мрежи с фокус в дейността върху крайните резултати, брандираното съдържание, анализите, пълното дигитално обслужване и консултиране в областта на медийните спонсорства и партньорства.
След създаването на медийното направление Publicis Media през 2016 г., мрежата се преражда в новия бранд Zenith, предлагайки нови предложения за растеж за клиентите, уникална платформа за измеримост и оценка на резултатите – ROI+, както и обновена бранд идентичност. През миналия месец компанията за анализ и проучвания Forrester обяви Zenith за лидер в своя доклад Wave™: Global Media Agencies, като отбелязва, че мрежата е ориентирана към бъдещето и отчита развитието й в „електронната търговия, персонализацията, маркетинг консултирането, автоматизацията, изкуствения интелект и визуализацията на данни“.
Виторио Бонори, глобален бранд президент на Zenith, казва: „Горд съм да бъда част от тази мрежа и нейният 30-годишен юбилей. Като ROI агенция ние непрекъснато се развиваме и нашата визия е да бъдем ключов бизнес партньор за нашите клиенти, предлагайки стратегии за разрастване, планиране и 1-2-1 оптимизация.“
Александър Бирцоев, управляващ директор на Zenith в България, допълва: „Zenith присъства вече 13 години на българския пазар като част от най-голямата структура в областта на маркетинговите комуникации - Publicis One. Понастоящем агенцията обслужва някои от най-големите рекламодатели на нашия пазар като Molson Coors (Каменица АД), Райфайзенбанк, Storck и др., предлагайки пълна експертиза от решения в областта на медийните консултации и планиране. Благодарение на екипа от професионалисти и набора от уникални инстурменти и подход, Zenith успя да се наложи като водеща медийна агенция и предпочитан партньор на своите клиенти в постигането на маркетинговите им цели“.
Агенцията присъства на българския пазар от 1996 година, първоначално като филиал на Optimedia, а от 2005 г. като ZenithOptimedia в резултат от глобалното сливане на Zenith и Optimedia. Още тогава е част от Publicis MARC Group (сега Publicis One България). През 2017 г. агенцията се трансфоримира в Zenith, следвайки новото глобално позициониране и идентичност.