Жените използват повече филтри за добавена реалност от мъжете във Viber

Жените използват повече филтри за добавена реалност от мъжете във Viber

Как потребителите на приложението използват новите Viber филтри от тяхното представяне през есента

Rakuten Viber, водещото приложение за комуникация, обяви резултати за използването на  Viber филтри, представени по-рано през 2021г. От пускането им 7,3 милиона потребители са използвали филтрите с добавена реалност за снимки, видеоклипове или GIF файлове,  генерирайки повече от 50 милиона заснемания.

Според данните от 2021 г., жените са много по-склонни да „изменят реалността“ с помощта на AR филтри – те са 46% от месечните активни потребители на Viber и представляват 56% от ползвателите на новата функция. Те също са по-склонни от мъжете да заснемат и изпращат снимки, видео и Gif-ове. 59% от жените, използващи филтрите, ще заснемат мултимедия, а 30% от тях ще я изпратят, докато 55% от мъжете ще запечатат момента с добавена реалност, но само 27% от тях ще ги изпратят.

Кои филтри обаче се откроиха? Според данните „Cartoon Face“ (Анимирано лице) – което прави големи очи и дълъг език върху изображението – е най-популярният филтър за всички страни. Всички модни списания наложиха червената коса като тенденцията за 2021 г. и тя се прехвърли и във Viber, с филтъра „Red Head“ (Червена коса). Той дава на потребителя така модерната дълга червена коса и се класира на второ място по популярност. На трето място е филтърът „Halloween Elements“ (Хелоуин елементи), който поставя зловеща маска върху лицето. „Tiger Lens“ (Тигър), филтър създаден в партньорство със Световния фонд за дивата природа (WWF), също емного популярен, а в някои региони използването му доведе  до дарения за WWF.

Story image

Резултатите показват, че не само най-младите обичат да използва AR филтри за своите съобщения. Възрастовата група 30-40г. съставя най-големия сегмент от потребители на филтрите (23%), следвана от хората между 40 и 60г. (18%). Потребителите под 17 години представляват 13% от всички използващи филтри.

Българското кино е на почит не само на големия екран, но и във Viber, показват резултатите за използването  на локалните филтри на приложението. Близо шестстотин хиляди потребители в страната, са се забавлявали с култовите реплики от филми, които оживяват в AR пространството на Viber. Филтър играта, в която потребителите се опитват да направят бабите си щастливи, преяждайки с традиционни ястия от безкрайна маса, е вторият най-хитов филтър от локалното портфолио на компанията, който е използван от 250 хиляди потребители през първия месец от лансирането си в страната.

По повод празниците, във Viber стартира и специална селекция филтри - от сладки елени и забавни шейни до красиви ледени кралици, за да направи почивните дни още по-ярки и забавни от всякога. Можете да ги откриете, като отворите камерата в приложението и натиснете иконата “призрак”.

„През тази трудна година, когато много хора продължиха да поддържат личния контакт до минимум заради пандемията, Viber се намеси, за да направи онлайн общуването им много по-забавно“, каза Анна Знаменская, директор развитие в Rakuten Viber. „Хората търсят интересен и различен начин да поддържат връзка помежду си, независимо дали изпращат поздрав на приятел, докато използват филтър, който ги кара да изглеждат като тигър, или като визуално показват подкрепата си за брандовете, които обичат.“

За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

2212_Viber lenses info and data_press release.docx 50 KB

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България