Viber отбелязва Международния месец на сигурността в интернет с нови функционалности и редица инициативи

Viber отбелязва Международния месец на сигурността в интернет с нови функционалности и редица инициативи

Rakuten Viber, водещото приложение за комуникация в България, отбелязва Световния месец на сигурността в интернет, представяйки нови функционалности. С поредица от активности в приложението и извън него, Viber показва, че поверителността е не само достъпна за всички потребители в приложението, но е и приоритет за компанията.

Криптирането от край до край във Viber е включено по подразбиране във всички лични чатове и групи още от 2016 г. Освен лични разговори, приложението позволява и комуникация, подсигурена с криптиране и за всички бизнес съобщения. Това предлага изключително високо ниво на сигурност, както за бизнесите, така и за потребителите, защото така комуникацията им е защитена от хакерски атаки. Съобщенията не се съхраняват на сървърите на Viber, а комуникацията е приложима само през HTTPS – това са мерките, които Viber предприема, за да са защитени всички в платформата. 

В месеца, посветен на темата за сигурността и поверителността, Viber иска да вдъхнови потребителите и бизнеса да предприемат работещи действия за защита на данните. Функцията „Изчезващи съобщения“, която е достъпна за лични съобщения от юни 2020 г., вече е налична и за членовете на групови чатове. Съобщенията могат да бъдат настроени да изчезват определено време след прочитането, което дава много повече възможности, отколкото с изчезващите функции за съобщения на други приложения. На устройства, използващи Android 6 или по-нова версия, Viber ще деактивира напълно препращането, копирането или правенето на скрийншот на съобщение, когато опцията за изчезване е активирана. За по-старите версии на Android и всички потребители на iOS, членовете на груповия чат ще бъдат уведомени автоматично, ако някой направи снимка на съобщение, настроено да изчезне. Функцията е приложима към всякакъв вид съобщения, включително снимки и стикери.

Изтриването на съобщение е друга функция, която позволява на потребителите да премахнат текстово съобщение за всички членове на разговора, дори след като е изпратено. Това е още един пример за ангажимента на Viber да предложи приложение с разширени функции за защита и сигурност. През целия месец октомври, Viber  споделя  съвети и видеа в общностите си, за да помогне на потребителите да научат как да контролират различни аспекти на поверителността си в приложението.

Потребителите могат да бъдат уверени в сигурността си и докато общуват с бизнеси. Всички брандове, които искат да имат официални бизнес акаунти в приложението, се преглеждат ръчно от екипа на Viber и трябва да приемат политика за поверителност на потребителите, за да комуникират с тях. Проверените бизнес профили получават „синя отметка“ - знакът за автентичност, който показва на потребителите, че брандът е легитимен. Освен това официалният бизнес акаунт може да включва информация за марката, логото, адреса и телефонния номер. Всичко това позволява сигурна и прозрачна комуникация, и улеснява потребителя да разпознае истинския акаунт.

Story image

Като част от постоянните си усилия за подкрепа на каузата за защита на данните на потребителите, през 2020 г. Viber се присъедини към кампанията #StopHateForProfit и прекъсна всички бизнес връзки с Facebook. Тази стъпка бива оценена и в последното проучване на Mozilla Foundation, където отзивите за Viber относно политиката и усилията на компанията в насока защита и поверителност, са предимно позитивни.

#PrivacyAware #PrivacyAwarechat #BeCyberSmartwithViber


За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

20102021_Rakuten Viber celebrating the privacy and security month.docx 50 KB Cybersecurity video.mp4 5 MB
Румяна Танчева Senior PR мениджър, MSL Sofia

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България