Ученици търсиха съвременни застрахователни и финансови решения, които осигуряват защита при пандемия

Ученици търсиха съвременни застрахователни и финансови решения, които осигуряват защита при пандемия

В първия изцяло дигитален иновационен лагер „Социални иновации” 2020. Участниците се изправиха пред казус, релевантен на настоящата ситуация с COVID -19

София, 14 април 2020 г. – 100 ученици от 24 града участваха в първия дигитален иновационен лагер на JA България в страната, реализиран с подкрепата на NN България. 25-има JA преподаватели от над 20 града от цялата страна се включиха също активно в състезанието, подкрепяйки младежите.

Разделени в групи по шест и по седем, учениците генерираха идеи за създаване на иновативен продукт или услуга в сферата на застраховането и личните финанси, който да осигурява стойностна защита в ситуация на пандемия. Така участниците се изправиха пред казус, релевантен на настоящата ситуация на пандемия от COVID-19,  и рестартиране на икономическия живот по време и след криза. В своите проекти  учениците се насочиха към финансови решения за запазване на съществуващи бизнеси, както и предложиха идеи за по-ефективно управление на личните финанси в условия на пандемия/криза. Доброволци от NN България подкрепиха учениците в търсенето на съвременни решения и се включиха в журито на състезанието.

На първо място в двудневното състезание журито определи отбор „High Five“, в който участваха Магдалена Цочева, Американски колеж, София, Иван Петровски, ПГ по електротехника и електроника, Пловдив, Ана-Мария Мирчева, ПТГ "Никола Й. Вапцаров", Самоков, Деан Григоров, ПГТ "Макгахан", София, Калина Борисова, СУ "Васил Левски", Карлово, Полина Василева, ВТГ „Г. Ст. Раковски", Варна, Петър Борисов, Езикова Гимназия Пловдив. „Идеята ни впечатли журито с това, че предлагаме комплексно решение за малкия и среден бизнес чрез осигуряване на застраховка за безлихвен кредит. При настъпване на предвидените в застраховката условия фирмите могат да разчитат на финансиране чрез безлихвен кредит, който облекчава проблема за липсата на капитал по време на криза.“ - сподели отборът-победител.

Story image

На второ място журито класира идеята на екип „Rescuers“, на Айсун Таир, ПГ по икономика "Алеко Контантинов", Кърджали, Атанас Грънчаров, Професионална гимназия по транспорт, Разлог, Боряна Първева, ВТГ "Г. Ст. Раковски", Варна, Далия Симеонова, СУ "Пейо Яворов", Плевен, Никол Соколова, ПГ "Велизар Пеев", Своге, Тони Стойчева, СУ "Димитър Благоев", Провадия. Предложението на екипа беше за застраховка „Сигурност” за физически и юридически лица, която покрива последствията по време на пандемична криза, а именно загуба на работа, болничен престой, лекарства и други.

Огромната конкуренция и интересните идеи, провокираха журито да класира два отбора за третото място, както следва:

Отбор „Амбиция“ с идеята си за индивидуална застраховка, която осигурява обезопасено жилище с интернет връзка, храна и лекарства на карантинирани хора по време на пандемия. Членове на екипа са Виктор Цветанов, ПГТ "Макгахан", София, Галина Колибарска, СУ "Пейо Яворов", Плевен, Георги Шуманов, ПТГ ,,Никола Й. Вапцаров", Самоков, Джемиле Шуган, ПГ "Петко Р. Славейков", Кристина Дакова, НПГ "Димитър Талев", Гоце Делчев, Михаела Неделчева, СУ "Екзарх Антим Първи", Казанлък, Стефка Семерджиева, Езикова гимназия "Иван Вазов", Смолян.

Другият отбор класиран на трето място от журито е „Creative 8“ с приложение за телефон, чрез което да се правят онлайн застраховки в условия на пандемия. Приложението включва допълнителна застраховка „Safe Heaven“ за подсигуряване на личните финанси на хората в условия на криза. Членове на екипа са Боян Петров, 108 СУ "Никола Беловеждов", София, Дария Вълчева, ПГ по туризъм "Проф. Д-р Асен Златаров", гр. Варна, Ерика Къркачева, ПТГ "Никола Й. Вапцаров", гр. Самоков, Златиана Стоименова, ВТГ "Г. Ст. Раковски", гр. Варна, Карина Христова, Професионална гимназия по икономика, гр. Благоевград, Марина Димитрова, ВТГ "Г. Ст. Раковски", Варна, Стефани Вълчева, НПГ "Димитър Талев", Гоце Делчев, Фазилен Саймина, ПГ "Петко Р. Славейков", Якоруда.

Бизнес доброволци от екипа на NN подкрепиха учениците в работата им, представяйки им разнообразието от услуги и решения в сферата на животозастраховането и пенсионното осигуряване, начинът, по който функционират тези финансови решения и какви нужди могат да удовлетворят.

В края на втория ден отборите представиха идеите си пред жури в състав Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България, Красимир Маринов, маркетинг мениджър на NN България, Светозар Стойчев, специалист „Обучение и развитие“ в NN България.

„Поздравявам всички, за това че така активно участвахте в първия дигитален иновационен лагер, който организираме с нашите партньори от NN България. Похвално е, че във времена на криза сте избрали да използвате своето време за учене заедно с ваши съученици от цялата страна. В JA Bulgaria сме щастливи, че заедно с вас и вашите учители, можем да създаваме възможности за развитие на вашия предприемачески дух и търсене на възможности в нова и различна среда.“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA Bulgaria.

Членовете на журито споделиха, че са изключително радостни от отличната подготовка на отборите, както и детайлните им познания в сферата на личните финанси. „Тази година журито класира на челните места няколко иновативни и интересни предложения. Общото между отличените решения е предвидената в тях възможност на икономическите субекти – индивиди, малки и средни предприятия, и големи фирми – да планират финансите си и да се погрижат предварително за възможните негативни последици от неблагоприятно стечение на обстоятелствата. Впечатли ни положителната промяна в мисленето на младите хора – че житейските цели имат своите финансови измерения и че човек трябва да има финансов план за постигане на целите си; в т.ч. като ги защити от възможни неблагоприятни събития. ”, сподели Красимир Маринов, маркетинг мениджър на NN България.

Story image

Победителите от четирите отбора ще участват в официално награждаване от екипа на JA България и NN България през лятото, за което датата ще бъде обявена след отменяне на извънредната обстановка в страната.

= = =

За JA България

Вече 20 години JA България е водеща международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството. JA България е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 30,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

www.jabulgaria.org

За NN България

NN Group е компания за застраховане и управление на активи със силно, предимно европейско присъствие, с 18 милиона клиенти в 19 страни. В България NN помага на близо 440 хил. индивидуални клиенти да планират финансовото си бъдеще, както и на над 400 корпоративни партньори да осъществяват програми за мотивиране и ангажиране на служителите си.

NN предоставя на своите клиенти комплексно финансово консултиране в пет области: инвестиционно, пенсионно, застрахователно, данъчно и наследствено планиране, и подкрепя развитието на финансовата грамотност за по-добро управление на личните им финанси.

www.nnbulgaria.com

= = = =

За допълнителна информация:

Светослава Стоянова, PR мениджър, JA България, t: +359 2 989 43 61, m: + 359 879 63 56 90, e: svetoslava@jabulgaria.org

News from JA_Innovation camp students_14042020.docx 38 KB

 

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България