Стартира втори семестър на програма за дигитално здраве и иновации в МУ-София

Стартира втори семестър на програма за дигитално здраве и иновации в МУ-София

30 студенти от Медицински Университет - София се включиха в откриваща среща на втори семестър на курс за иновации и дигитализация в медицината

Над 30 студенти от факултетите по медицина и фармация към МУ-София се включиха в не!СРЕЩА под наслов „Анатомия на иновациите в медицината”. Събитието даде старт на новия семестър на образователната програма за дигитално здраве и иновации в МУ-София, за студенти по медицина и фармация, организирана от Джуниър Ачийвмънт България. В нестандартен формат бяха представени възможностите за създаване на иновации, като събитието предизвика дискусия за бъдещето на медицината в условията на бързо развиващи се технологии и дигитализация на процесите на всички нива. В дискусията освен студентите, се включиха обучителите и няколко вдъхновяващи лектори.

Срещата официално откри Н. Пр. Мюриел Берсе Коен, посланик на Швейцария у нас, като тя разказа повече за важността на иновациите в съвременния свят за напредъка в различни сектори. „Швейцария е водеща в света страна в медицинските технологии и фармацевтичните иновации благодарение на значителните си инвестиции в изследвания и развитие, както и уникалната си екосистема. Независимо от специалността или кариерния ви път фокусирането върху личностното развитие и придобиването на реални дигитални умения ще ви даде конкурентни предимства в дигиталния свят, в който живеем.“  – обърна се посланик Коен към аудиторията в залата.
Н. Пр. Мюриел Берсе Коен, посланик на Швейцария
Н. Пр. Мюриел Берсе Коен, посланик на Швейцария

Д-р Росен Димитров, мениджър връзки с обществеността и институциите в Новартис България подчерта нуждата от въвеждане на обучение по дигитализация и предприемачество в учебните програми на студентите по медицина и фармация. Той представи водещи проучвания и данни за справянето с предизвикателствата в медицината чрез дигитализация и развитие на основни умения като критично мислене, креативност, решаване на проблеми и комуникация. Мира Ганова, директор на Български Клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването наблегна на здравеопазването, базирано на данни и технологии и представи добрите практики на иновативни компании в сферата на здравеопазването, членове на Българския здравен клъстер.

д-р Росен Димитров
д-р Росен Димитров
Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България вдъхнови младите специалисти да провокират себе си и да мислят извън рамките на видимото. Тя наблегна на необходимостта от промяна в мисленето и погледа върху света, както и развитието на основни умения като креативност, комуникация, сътрудничество и критично мислене. „Само половин година след създаването на Българския клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването, изградихме и специално направление в пре-акселератрската програма на JA България, Beyond, с фокус здравеопазване и медицина. Участниците в това направление са студентки от различни специалности и целта на програмата е фокус върху развитието на стартиращи компании и създаване на решения за средата. Със създаването на програма за дигитализация и иновации към МУ-София и останалите дейности, в които включваме младите медици, фармацевти и професионалисти даваме допълнителна стойност за образователния процес в България.“сподели Милена Стойчева.
Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България
Милена Стойчева, изпълнителен директор на Джуниър Ачийвмънт България

Специален гост на събитието беше д-р Александър Симидчиев, който се фокусира върху дигиталната грамотност от гледна точка на изграждането на критично мислене за развитие на студентите като професионалисти в условията на бързоразвиващи се технологии. Той подчерта важността за развитието на умения за разбиране, анализ и контрол на информация, което е в основата на критичното мислене и решаване на комплекси проблеми като бъдещи професионалисти.

Участниците имаха възможност да задават въпроси за бъдещето на медицината в дигиталния свят и получиха специална покана да научат повече за дигиталното здраве и иновации.

Събитието се организира от JA Bulgaria, с подкрепата на Новартис и в сътрудничество с Български Клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването. Организаторите са обнадеждени от откриващите се възможности за създаване на иновации в медицината у нас. Мястото на провеждане на срещата беше символично, а именно Музеят на катедра по анатомия, хистология и ембриология към МУ-София.


За JA България

Вече над 20 години JA България е водеща международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството. JA България е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 30,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

www.jabulgaria.org

За Новартис

Novartis е фармацевтична компания, създадена в Швейцария през 1996 г. от сливането на Ciba-Geigy и Sandoz. Заедно с нейните предшестващи компании имат повече от 250 годишна история, свързана днес с разработването на иновативни продукти. Novartis използва иновации, основани на научни разработки, които целят да посрещнат едни от най-големите предизвикателства на нашето общество в здравеопазването. Novartis открива и разработва революционни лечения за редица заболявания и намира нови начини да ги направи достъпни за все повече пациенти. През 2018 г. Novartis инвестира в България около €4.8 млн. в развойна дейност и инфраструктура. Тези инвестиции включват 64 клинични проучвания (24 от тях в онкологията), които осигуряват достъп до иновативно лечение и клинично проследяване на 1500 български пациенти. Novartis има 160 лекарствени продукта в портфолиото си в България. Novartis е ключов партньор за медицинските специалисти, пациентите, институциите и обществото.

https://www.novartis.bg/

За Български Клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването

Български клъстер за дигитални решения и иновации в здравеопазването е сдружение с нестопанска цел, което подкрепя иновативни компании и организации в областта на дигиталните решения в здравеопазването за изграждане на дигитална здравна екосистема и установяване на устойчива и ефективна здравна среда за пациентите, медицинските специалисти, обществото и институциите. Дигиталния клъстер беше създаден през ноември 2018 г. от 9 компании и 2 нестопански организации. Към момента членовете на Клъстера наброяват 20 дигитални и фармацевтични компании и две неправителствени организации. Нашата визия е създаване на устойчива и ефективна здравна система, основана на данни и технологии. В изпълнение на нашата мисия ние целим развитие на екосистема в здравеопазването, отворена за частни предприемачи и организации, които посредством колаборация и обмяна на добри практики и идеи, могат да създадат добавена стойност чрез въвеждане на нови технологии и работата с данни.

www.dhicluster.bg

За допълнителна информация:

Светослава Стоянова, PR мениджър, JA България, t: +359 2 989 43 61, m: + 359 879 63 56 90, e: svetoslava@jabulgaria.org

News from UNmeetin_JA Bulgaria_10032020.docx 25 KB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, една от най-големите маркетинг и комуникационни групи в страната, която функционира под единен бизнес модел и предлага на своите клиенти постоянен и централизиран достъп до инструментите на групата и опита на екипа, като работи в тясно сътрудничество с регионалните офиси и дава персонализирани и индивидуални решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България