„СТАДА България“ на първо място по продажби за 2023 г.

„СТАДА България“ на първо място по продажби за 2023 г.

Компанията ще лансира нови продукти до края на годината

„СТАДА България“ запазва трайно първото си място по продажби в сектора на потребителското здраве. Данните на IQVIA България доказват лидерската позиция на фармацевтичната компания през цялата 2023 година. Вече 12 месеца, в периода август 2022 – юли 2023 година, STADA е начело по продажби в стойност от търговци на едро към аптеки. Докато отчита тези успехи, компанията се готви да въведе нови продукти на пазара.

„Предприемаческият дух и иновациите са нещото, което ни поставя на първа позиция“, смята Стефан Динев, изпълнителен директор на „СТАДА България“. „Към това добавяме и доверието на пациентите. Фармацията е сектор, в който етичните стандарти и приоритетът в здравето на хората би следвало да бъдат в центъра на бизнес стратегията. Именно това е нашето разбиране, на това се основават нашите ценности, както и плановете ни за развитие. Комбинацията от всичко това създава мотивиран и експертен екип, с който успехът е логично следствие“, казва още той.

По линия на иновации, Стефан Динев споделя също, че до края на настоящата година STADA планира да въведе иновативни за компанията продукти на пазара. Те ще бъдат основно без рецепта и ще помагат при главоболие, болно гърло, настинка и грип. Друг акцент в развитието на продуктовото портфолио тази и следващите години са биоподобните продукти, които навлизат на по-ниски цени и достигат до по-голям брой пациенти.

Ръстът на STADA у нас започна още през 2020 година, когато компанията придоби производителя на витамини и хранителни добавки Walmark. Тогава придобиването съвпадна с въвеждането на мерките срещу разпространение на COVID-19, като „СТАДА България“ успя да се справи с непредвидимата бизнес среда и да приключи навреме интеграционния процес. Оттогава насам, ръстът на компанията е непрестанен процес.

От 2020 година продажбите на „СТАДА България“ нараснаха над три пъти, като през 2023 година прогнозата на компанията е те да надхвърлят 100 милиона лева. Сходно е и развитието на локалния екип – от 40 служители през 2020 година, към момента те са повече от 110. Следващата година компанията планира да отвори повече от 10 нови позиции, които да подкрепят целите за растеж.

IQVIA събира данни за продажбите на лекарствени продукти от търговци на едро към всички аптеки и болници на територията на България, покривайки приблизително 99% от реализираните продажби. Данните за периода август 2022–юли 2023 година показват, че STADA е реализирала над 52 милиона продажби, което я поставя на лидерското място у нас.

Данните на IQVIA България ясно показват, че STADA е категоричен лидер сред продуктите за потребителско здраве у нас. Компанията отчита близо 20% растеж на продажбите до настоящия момент на 2023 година спрямо миналата година. Миналогодишният ръст спрямо 2021 година пък бе над 20%. Много от продуктите на STADA бележат двуцифрен ръст спрямо миналата година. Такива са например Urinal Akut® (+45%) – продукт на безапелационния лидер в категорията за уринарни инфекции Urinal®, и Orofar® (+53%) ​ – една от придобитите от компанията марки през 2020 година.

STADA - Company N1 for 2023.docx 143 KB STADA_Bulgarian team.png 2 MB
Rumyana Tancheva Senior PR Manager, MSL Sofia
относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България