Rakuten Viber разширява влиянието си във финтех сферата, представяйки директни плащания през чатботове навръх десетата си годишнина

В навечерието на първото си десетилетие, водещата комуникационна платформа обяви нова крачка в посока разширяване на екосистемата си отвъд разговорите, добавяйки в портфолиото си различни комунални услуги за крайните потребители

 Rakuten Viber, водещото приложение за комуникация в света, празнува десетилетие на върхови постижения, като обяви развитието си и във финтех сферата с лансирането на плащания през чатботове (Chatbot Payments). Потребителите ще могат да използват платформата за закупуване на стоки и услуги, плащайки чрез Google Pay или друг мобилен портфейл директно във Viber. Украйна ще бъде първата страна, в която услугата ще бъде представена тази година, а през 2021, Viber планира да я лансира и в други пазари.

Това е ключова стъпка в развитието на Viber отвъд това да бъде само приложение за комуникация. Компанията предоставя цялостна платформа, обслужваща всички нужди на потребителите, защитена с безупречни мерки за сигурност и поверителност на информацията.

С разрастването и развитието на социалните мрежи и платформите за комуникация, ​ потребителите започват да търсят все повече допълнителни функции, отвъд емотиконите, GIF-овете и видео разговорите. Защо е нужно да използваме 20 различни приложения за социални медии, плащания и доставка на храна, освен петте приложения за съобщения, които вече имаме инсталирани?

Още през 2017 г. 64% от поколението на милениълите изрази интерес към P2P (peer-2-peer) безконтактни плащания и в приложенията за комуникация. От тогава този процент постоянно нараства, като пандемията от COVID-19 ускори нуждата от решения, които да помагат на потребителя, да прави почти всичко дистанционно. Viber разбира и подкрепя тази необходимост, като разширява функционалностите си в сферата на финтех и комуналните услуги с дебют на безконтактните дигитални плащания, с пълна защита за потребителите. Новата услуга за плащания в чатботове на Viber позволява купуването на продукти и плащания към търговци сигурно и директно чрез техните оторизирани чатботове.

Ако банката на потребителя позволява, единственото, което трябва да направи той е да добави дебитна или кредитна карта към своя мобилен портфейл по подразбиране и опцията за плащане става достъпна за всеки чатбот, изграден в интерфейса за програмиране (API) на Viber. От страна на бизнеса, търговците, които искат да приемат плащания, просто се свързват с доставчик на платежни услуги, поддържащ този вид плащания, създават чатбот във Viber и активират плащанията в него.

Чатбот плащанията във Viber:

  • Спестяват време: С функцията Chatbot Payments могат да се правят покупки с няколко клика, директно във Viber
  • Всеобхватни: Крайните потребители вече могат да плащат за услугите, които така или иначе управляват чрез чатбот (сметки за комунални услуги, доставки, транспорт и т.н.)
  • Сигурни: Цялата поверителна информация за плащане се криптира и не се разкрива на чатботове, Viber или трети страни
  • Подпомагат бизнеса: Плащанията през ботове (Chatbot Payments) са лесен начин за всички малки, средни или големи предприятия да имат канал във Viber, с който да се свържат с клиентите си и да събират плащания
  • Имат възможност за развитие: Бързо пускане на пазара във всяка държава, в която мобилните портфейли са достъпни

Viber ще си сътрудничи с доверени разработчици на ботове и доставчици на платежни услуги през следващия месец, за да направи това достъпно. 

„Радваме се, че развиваме Viber с функции отвъд комуникацията и че можем да се позиционираме на глобалната сцена като единна платформа, която всъщност оценява потребителите си като хора, а не като рекламни цели. Поверителността и сигурността са много важни. Това е валидно не само за трансфера на информация чрез съобщения, но и за плащания, както и за другите аспекти на цифровите комуникации. Тук сме, за да гарантираме на потребителите си достъп до сигурна алтернатива за обработка на техните плащанията.“, коментира ​ Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber.

За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

281020_Viber ChatBot Payments.docx

DOCX - 31 Kb

Румяна Танчева

Strategy PR, MSL Sofia

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg