Rakuten Viber разширява влиянието си във финтех сферата, представяйки директни плащания през чатботове навръх десетата си годишнина

Rakuten Viber разширява влиянието си във финтех сферата, представяйки директни плащания през чатботове навръх десетата си годишнина

В навечерието на първото си десетилетие, водещата комуникационна платформа обяви нова крачка в посока разширяване на екосистемата си отвъд разговорите, добавяйки в портфолиото си различни комунални услуги за крайните потребители

 Rakuten Viber, водещото приложение за комуникация в света, празнува десетилетие на върхови постижения, като обяви развитието си и във финтех сферата с лансирането на плащания през чатботове (Chatbot Payments). Потребителите ще могат да използват платформата за закупуване на стоки и услуги, плащайки чрез Google Pay или друг мобилен портфейл директно във Viber. Украйна ще бъде първата страна, в която услугата ще бъде представена тази година, а през 2021, Viber планира да я лансира и в други пазари.

Това е ключова стъпка в развитието на Viber отвъд това да бъде само приложение за комуникация. Компанията предоставя цялостна платформа, обслужваща всички нужди на потребителите, защитена с безупречни мерки за сигурност и поверителност на информацията.

С разрастването и развитието на социалните мрежи и платформите за комуникация,  потребителите започват да търсят все повече допълнителни функции, отвъд емотиконите, GIF-овете и видео разговорите. Защо е нужно да използваме 20 различни приложения за социални медии, плащания и доставка на храна, освен петте приложения за съобщения, които вече имаме инсталирани?

Още през 2017 г. 64% от поколението на милениълите изрази интерес към P2P (peer-2-peer) безконтактни плащания и в приложенията за комуникация. От тогава този процент постоянно нараства, като пандемията от COVID-19 ускори нуждата от решения, които да помагат на потребителя, да прави почти всичко дистанционно. Viber разбира и подкрепя тази необходимост, като разширява функционалностите си в сферата на финтех и комуналните услуги с дебют на безконтактните дигитални плащания, с пълна защита за потребителите. Новата услуга за плащания в чатботове на Viber позволява купуването на продукти и плащания към търговци сигурно и директно чрез техните оторизирани чатботове.

Ако банката на потребителя позволява, единственото, което трябва да направи той е да добави дебитна или кредитна карта към своя мобилен портфейл по подразбиране и опцията за плащане става достъпна за всеки чатбот, изграден в интерфейса за програмиране (API) на Viber. От страна на бизнеса, търговците, които искат да приемат плащания, просто се свързват с доставчик на платежни услуги, поддържащ този вид плащания, създават чатбот във Viber и активират плащанията в него.

Story image

Чатбот плащанията във Viber:

  • Спестяват време: С функцията Chatbot Payments могат да се правят покупки с няколко клика, директно във Viber
  • Всеобхватни: Крайните потребители вече могат да плащат за услугите, които така или иначе управляват чрез чатбот (сметки за комунални услуги, доставки, транспорт и т.н.)
  • Сигурни: Цялата поверителна информация за плащане се криптира и не се разкрива на чатботове, Viber или трети страни
  • Подпомагат бизнеса: Плащанията през ботове (Chatbot Payments) са лесен начин за всички малки, средни или големи предприятия да имат канал във Viber, с който да се свържат с клиентите си и да събират плащания
  • Имат възможност за развитие: Бързо пускане на пазара във всяка държава, в която мобилните портфейли са достъпни

Viber ще си сътрудничи с доверени разработчици на ботове и доставчици на платежни услуги през следващия месец, за да направи това достъпно. 

„Радваме се, че развиваме Viber с функции отвъд комуникацията и че можем да се позиционираме на глобалната сцена като единна платформа, която всъщност оценява потребителите си като хора, а не като рекламни цели. Поверителността и сигурността са много важни. Това е валидно не само за трансфера на информация чрез съобщения, но и за плащания, както и за другите аспекти на цифровите комуникации. Тук сме, за да гарантираме на потребителите си достъп до сигурна алтернатива за обработка на техните плащанията.“, коментира  Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber.

За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

281020_Viber ChatBot Payments.docx 31 KB
Румяна Танчева Senior PR мениджър, MSL Sofia

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България