Работа със (с)мисъл беше темата на форума „Професиите на бъдещето “ и „Мениджър за един ден“

Работа със (с)мисъл беше темата на форума „Професиите на бъдещето “ и „Мениджър за един ден“

По време на форума „Професиите на бъдещето“ Джуниър Ачийвмънт обяви любопитни резултати от проучване за нагласите на младите хора у нас към бъдещите им работодатели. Общо в двете инициативи се включиха 1600 ученици и студенти от цялата страна.

На 6 и 7 ноември образователната организация Джуниър Ачийвмънт България проведе 18-то издание на програмата „Мениджър за един ден“. 1180 младежи бяха мениджъри за един ден в 60 общини в страната, а 400 млади хора участваха в петото издание на младежкия кариерен форум „Професиите на бъдещето“ в София. с

По време на форума, който се проведе в МБВУ на 6 ноември, JA България обяви резултатите от проучване, което организацията е провела непосредствено след миналогодишното издание на „Мениджър за един ден“, сред 365 младежи между 16 и 25 години, от което стават ясни някои тенденции в настройката на поколението Z (родени след 1995 г.) към бъдещата им работна среда. 56% от участниците в допитването са под 18 години, а 41 % са между 18 и 25, съвсем малък процент от респондентите е над 25 години.

Сред открояващите се тенденции са:

  • Живеещите в София са по-склонни да работят в частния сектор, а тези в други градове – да създадат собствен бизнес.
  • Живеещите момчета в София са много по-склонни да желаят да работят в технологична компания.
  • От младежите между 18 и 25 г., живеещите в София и с очакван доход над 2000 лв. са много по-склонни да искат да работят в голяма международна корпорация.
  • Младежите под 18 г. са много по-склонни да кандидатстват директно на сайта на компания или организация, а тези между 18 и 25 г. и от София – да използват социалните мрежи.
  • Живеещите в град с население под 50 000 жители са малко по-склонни да не искат да работят в чужбина, при тези с очакван доход над 2000 лв. е обратното.
  • Тези с очакван доход над 2000 лв. са много по-склонни да търсят постоянна заетост в чужбина.
  • Не се наблюдават съществени разлики при демографските групи, освен че тези с желан доход над 2000 лв. са много по-категорични при посочването на заплащане като водещ фактор.
  • Интересна тенденция е, че младежите под 18 г. са с много по-висока нагласа за по-дълъг престой при един работодател, отколкото тези между 18 и 25 г.;

Представянето на резултатите от проучването на JA беше последвано от панелна дискусия, в която участваха футуролога и изследовател от БАН Мариана Тодорова, HR директорът на HP Inc., Бранимира Нешовска, Мария Темелкова от Manpower България и изпълнителният директор на JA България, Милена Стойчева.

Във форума „Професиите на бъдещето“ се включиха 15 големи компании и вдъхновяващи лектори, които говориха през младежите по темата „Работа със (с)мисъл: как поколението Z и работодателите днес оформят професиите на бъдещето“. Публика бяха близо 400 младежи от училища и университети от София, Враца, Карлово, Габрово, Пловдив, Средец и др. Те имаха възможност за задаване на въпроси по време на презентациите, както и за лични разговори с представители на компаниите и организациите, които се включиха във форума.

„Форумът „Професиите на бъдещето“ е уникална добавена стойност към популярната програма „Мениджър за един ден“, за пета поредна година събитието доказа, че е истинска пресечна точка на млади таланти и иновативни работодатели. Построен в духа на вдъхновяващи презентации от сцена, форумът е и ефективен диалог между младежите и бизнеса и това изключително много ме радва“сподели Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България
Story image

С началото на работния ден на 7 ноември в столицата и цялата страна започна и „Мениджър за един ден“. Близо 800 компании, институции и неправителствени организации разкриха през 2019 г. общо 1479 позиции, за които кандидатстваха 2445 младежи. За някои от позициите имаше по няколко кандидати, а други останаха без кандидатури от страна на младежите, с което програмата доказа, че отразява реалната ситуация на пазара на труда в България. Сред най-желаните позиции на платформата на програмата „Мениджър за един ден“ тази година бяха творчески директор на Интер Експо Център, с 56 кандидати, a позициите генерален директор на HP Inc. и Мениджър Управление на таланти в Нестле събраха по 41 кандидати. Кметове за един ден имаше в 32 общини.

Общо заетите позиции от младежи бяха 1180. Най-младите мениджъри за един ден през 2019 г. бяха 11 и 12 годишните сестри Ася и Симона Борисови, които заеха съответно мениджърска позиция в Кока Кола ХБК и декан на стопанския факултет на СУ „Климент Охридски“.  

Денят в София завърши с тържествена церемония в пространството за обучения и младежко предприемачество на Джуниър Ачийвмънт, JA Стартъп Хамбар в София тех парк, където мениджъри и техните „заместници“ за ден споделиха своите преживявания и впечатления от инициативата.

Генерален партньор на „Мениджър за един ден“ и форума „Професиите на бъдещето“ беше HP Inc.

„За нас беше удоволствие да приветстваме толкова ентусиазирани и отдадени млади хора в HP Inc. за трети път в рамките на инициативата „Мениджър за един ден“. Всеки път виждаме в тях енергия и качества, достойни за „професиите на бъдещето“, които развиваме заедно и този път не направи изключение. Това може само да ни радва, защото означава, че бъдещето на бизнеса е в сигурни ръце“сподели на закриващата церемония на „Мениджър за един ден“ изпълнителният директор на компанията, Асен Георгиев.
Story image

Другите основни партньори на инициативата тази година бяха А1 България и Хюлет Пакард Ентърпразй (HPE). Водещ на заключителната церемония беше Антон Хекимян от bTV, които бяха и основен медиен партньор. Другите водещи медийни партньори бяха Economy.bg, Bloomberg, Мениджър.

Като организатор JA България изчислява, че за тези общо 18 работни дни в инициативата „Мениджър за един ден“ от първото издание през 2002 г. досега, са отработени близо 1,8 млн. работни часа общо от всички участници, а ако се добавят и работните часове на техните домакини, мениджърите-титуляри, общо стават над 3 млн. работни часа.

8.11.2019 _ COT and MFD News to media_after events_JA Bulgaria.docx 19 KB

 

 

Събития
относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, една от най-големите маркетинг и комуникационни групи в страната, която функционира под единен бизнес модел и предлага на своите клиенти постоянен и централизиран достъп до инструментите на групата и опита на екипа, като работи в тясно сътрудничество с регионалните офиси и дава персонализирани и индивидуални решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България