Publicis Le Pont: Новата ера на търговията е тук
Търговията е сферата на хипереволюцията: нови платформи се появяват всекидневно, броят на създателите на съдържание, които формират навиците на потребителите, се повишава и спада почти всеки месец и технологиите в рекламата не спират да се усъвършенстват.
Цялата екосистема е все по-комплексна и по-вълнуваща, като същевременно индустрията е изправена пред някои предизвикателства. Според Конрад Дорабиалски, съпредседател на Publicis Le Pont, търговията вече не е едностраннаекспертиза. Големите брандове трябва да променят еднотипните си модели, да включат различна експертизаи да се фокусират върху динамиката на пазара и ефективността, ако искат да запазят своите лидерските позиции.
Наскоро централизираният хъб за дигитални решения от край до край на Publicis „Le Pont“ в Полша беше домакин на уникална за индустрията дискусия за бъдещето на търговията. В нея взеха участие ключови лица от компанията и лидери в сферата, сред които Конрад Дорабиалски (съпредседател на Publicis Le Pont), Андрю Пърл (вицепрезидент „Маркетинг“ на Profitero), Али Амарси (старши вицепрезидент и ръководител на глобална продуктова стратегия в Publicis Commerce), Оливър Брадли (директор „Дигителен дизайн и съдържание“ на Unilever), Барбара Грабиуода (главен стратегически директор на Publicis Le Pont) и Гай Кийлинг (вицепрезидент по глобална електронна търговия на Barilla Group). Някои от ключовите изводи за развитието на индустрията в следващите няколко години, които лидерите очертаха по време на дискусията, са:
Виртуалното пазаруване след пандемията и очакван спад
Ситуацията с Covid-19 породи бепрецедентен ръст в целия сектор, но когато нещата се нормализираха, някои от големите играчи в сектора на онлайн търговията (например Spotify, Amazon) докладваха за спад в продажбите. Според Конрад Дорабиалски, това е напълно очаквана фаза. ,,След пренасяне на целия трафик в онлайн пространството, играчите на пазара трябваше да увеличат своите ресурси. Сега, когато офлайн пазаруването се завърна, малкият спад беше очевиден ” - добави той.
Размиване на бариерите между онлайн и офлайн
Всички участници се съгласиха, че офлайн преживяването е тук за постоянно, но ролята на физическите продажби трябва да бъде пренаписана – опцията за „изложбена зала“ (showroom), например, трябва да стане по-стабилна и силна и офлайн търговията трябва да подмага генерирането на трафиконлайн. „Ще бъде изключително трудно ако физическите и онлайн продажби са поставени в ролите на конкуренти - този едностраненподход трябва да бъде премахнат ” - отбелязва Барбара Грабиуода.
Гай Кийлинг сподели: ,,Научихме, че онлайн търговията има голям потенциал, но офлайн има наследство, което не може да бъде игнорирано - 5% от продажбите в Barilla през изминалата година бяха онлайн. Въпреки, че това би могло да се разгледа като малък дял, нашите онлайн продажби са един от най-динамичните сегменти на компанията”.
„Както Артур Садун заявинаскоро, благодарение на данните и технологиите, всяко бранд изживяване може да се превърне в търговско изживяване и всяко взаимодействие има потенциалда доведе до успешна сделка. Това е нещото, в което силно вярваме, като за целта е необходимо да премахнембариерите между онлайн и офлайн търговията” - казва Конрад Дорабиалски.
Технологията е тук, за да помага
Благодарение на данните и технологиите, всяко маркетинг изживяване обикновено е съпътствано от търговско изживяване. „Онлайн вече не е евтиният начин, а разполага с най-комплексните инструменти за увеличаване на продажбите, като например, прогнозните анализи, които помагат на компаниите да разберат потребителите по много по-детайлен начин. В това отношение има нужда от подобрение, тъй като само 14% от компаниите използват тази технология. Когато говорим за бъдещето на търговията, ние виждаме голям потенциал в изкуствения интелект - например в създаването на лични съветници за пазаруване, които могат да сключванезабавни сделки, преговаряйки и допълвайки това, което е желано в специфичния момент. Това е още един чудесенпример защо границата между онлайн и офлайн пространството трябва да бъде стеснена” - казва Андрю Пърл.
Един шанс да бъдешзабележителен
Първата среща на потребителя с бранда е на мобилно устройство, което налага различен подход по отношение дизайна и потребителското преживяване. „Необходимо е да разбирате своите потребители в свят, в който навиците им се променят изключително бързо,” казва Оливър Брадли, като добавя, че„сега, мобилните устройства играят определяща роля в онлайн търговията и хората стават все по-нетърпеливи. Обхватът на внимание се стеснява прогресивно, следователно търговците имат само един шанс да привлекат вниманието на потребителите”.
Избирайте платформите мъдро
Твърдението, че през 2022 г. вече всички и всичко е в социалните мрежи, е клише - всеки човек използвасредно около четири социални платформи, независимо от възрастовата група. Всяка платформа задоволява конкретна нужда и създава определен навик. „Да разработваштърговско съдържание в социалните платформи,означава да го моделирашрелевантноза всеки различен комуникационен канал. Спрямо сегашните ни наблюдения, ние вярваме, че колкото по-запленяващо е предложението, толкова повече се потапяме в него” - казва Али Амарси.
Прогнози за 2023 г.
Според Конрад Дорабиалски, глобалната стратегия за климата ще окаже въздействие върху сферата на онлайн търговията. Въпреки това, съпредседателят на Publicis Le Pont предвижда постоянен и стабилен ръст: „Очаквам още по-голямо разрастване на онлайн пазаруването в бъдеще, но марките трябва да отговарят на все по-взискателните потребителски очаквания в световен план. Само онези играчи, които се фокусират върху бързооборотния пазар и ефективността, реагират достатъчно бързо и използват подход, базиран на данни, ще останат начело на играта”.
За Publicis Le Pont
Publicis Le Pont е централинизраният хъб за дигитална бизнес трансформация на Publicis Groupe, чиито стратегически подход се базира на скорост, ефективност и фокус върху потребителя. Той свързваекспертизата на екипите с възможностите на сектора на търговията, съдържанието и производството, данните, технологиите и творчеството в Унгария, Полша и Чехия. През изминалите почти 12 месеца, сравнително новият път на Publicis Le Pont е осеян с успехи, тъй като предоставя персонализираните бизнес решения на някои от най-големите брандове в света.