Провокиран от актуализацията за поверителност на WhatsApp, изпълнителният директор на Viber призовава потребителите да търсят алтернативи

Провокиран от актуализацията за поверителност на WhatsApp, изпълнителният директор на Viber призовава потребителите да търсят алтернативи

Rakuten Viber, едно от водещите приложения за комуникация в света, изрази възмущението си от последната актуализация на поверителността на WhatsApp. До скоро потребителите на WhatsApp можеха да не приемат да споделят телефонния си номер с Facebook, но занапред това ще бъде задължително. Потребителите трябва да се съгласят с новите условия в рамките на 30 дни, иначе няма да могат да използват акаунтите си.

За да се разбере особената ситуация, в която се намират потребителите на WhatsApp, нека се върнем към интервюто на съоснователя на WhatsApp Брайън Актън с Парми Олсън за Forbes през 2018 г. В него той обсъжда причините за оттеглянето си и туит-а, в който съветва хората да изтрият своя Facebook: „Продадох поверителността на потребителите си за по-голяма полза. Направих избор и компромис. И живея с това всеки ден."

С последната актуализация WhatsApp завършва асимилацията си с Facebook. Тъй като Facebook и WhatsApp стават едно, потребителите на приложението за съобщения се монетизират в по-голяма степен от преди и това би трябвало да е тревожно за тези, които търсят поверителна комуникация.

До преди актуализацията от 4 януари условията на ​ WhatsApp посочват следното:

- „Уважението към вашата поверителност е кодирано в нашето ДНК. Откакто стартирахме WhatsApp, се стремим да изградим нашите Услуги, като следваме силни принципи за поверителност.“

- „Въпреки това, вашите WhatsApp съобщения няма да бъдат споделени във Facebook и виждани от друг. Всъщност Facebook няма да използва вашите WhatsApp съобщения за каквито и да било цели, освен за да ни помогне да осъществяваме и предоставяме нашите услуги.“

В ярък контраст с условията на WhatsApp по отношение на поверителността на данните, Viber дава пример, въвеждайки основни функции, за да гарантира, че потребителските данни са защитени и сигурни. Тези функции включват:

  • Криптиране от край до край по подразбиране (e2e encryption by default) за безплатни персонални ​ чатове и обаждания, без да са необходими специални настройки. Ясно и просто: Никой няма достъп до вашите обаждания и чатове, освен участниците в разговора, нито дори Viber.
  • Доставените съобщения не се съхраняват от Viber, а архивирането в облачни услуги е изключено по подразбиране: Потребителите, които биха искали да архивират своите чатове, могат да изберат да активират архивиране в облачни услуги, но Viber не запазва копия на съобщенията и обажданията на потребителите.
  • Поверителност на екрана: Viber предлага първокласна поверителност на екрана, позволявайки на потребителите да изпращат саморазрушаващи се съобщения в чата и цели чатове могат да бъдат скрити и достъпни само с помощта на ПИН код.
  • Данните на потребителите не се споделят с Facebook: Viber прекъсна всички бизнес връзки с Facebook през лятото на 2019. Информацията на потребителите не се споделя и няма да бъде споделяна с Facebook.
Story image
„Последната възмутителна актуализация в политиката за поверителност на WhatsApp принизи термина „поверителност“ до нулата. Актуализацията демонстрира не само колко маловажна е поверителността на потребителите за WhatsApp, но изглежда като нова демонстрация на неуважение към потребителите, която без съмнение ще продължи да се развива и в бъдеще. Днес съм по-горд от всякога с политиката за поверителност на Viber, призовавайки всички, които виждат себе си като нещо повече от източници на данни, продан на предлагащия най-висока цена, да преместят своите съобщения и обаждания във Viber.“ , каза Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber.

За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

110121_Rakuten Viber CEO position regarding WhatsApp privacy update.docx 56 KB Viber_App_Comparison chart_EN.png 166 KB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България