Провокиран от актуализацията за поверителност на WhatsApp, изпълнителният директор на Viber призовава потребителите да търсят алтернативи

Rakuten Viber, едно от водещите приложения за комуникация в света, изрази възмущението си от последната актуализация на поверителността на WhatsApp. До скоро потребителите на WhatsApp можеха да не приемат да споделят телефонния си номер с Facebook, но занапред това ще бъде задължително. Потребителите трябва да се съгласят с новите условия в рамките на 30 дни, иначе няма да могат да използват акаунтите си.

За да се разбере особената ситуация, в която се намират потребителите на WhatsApp, нека се върнем към интервюто на съоснователя на WhatsApp Брайън Актън с Парми Олсън за Forbes през 2018 г. В него той обсъжда причините за оттеглянето си и туит-а, в който съветва хората да изтрият своя Facebook: „Продадох поверителността на потребителите си за по-голяма полза. Направих избор и компромис. И живея с това всеки ден."

С последната актуализация WhatsApp завършва асимилацията си с Facebook. Тъй като Facebook и WhatsApp стават едно, потребителите на приложението за съобщения се монетизират в по-голяма степен от преди и това би трябвало да е тревожно за тези, които търсят поверителна комуникация.

До преди актуализацията от 4 януари условията на ​ WhatsApp посочват следното:

- „Уважението към вашата поверителност е кодирано в нашето ДНК. Откакто стартирахме WhatsApp, се стремим да изградим нашите Услуги, като следваме силни принципи за поверителност.“

- „Въпреки това, вашите WhatsApp съобщения няма да бъдат споделени във Facebook и виждани от друг. Всъщност Facebook няма да използва вашите WhatsApp съобщения за каквито и да било цели, освен за да ни помогне да осъществяваме и предоставяме нашите услуги.“

В ярък контраст с условията на WhatsApp по отношение на поверителността на данните, Viber дава пример, въвеждайки основни функции, за да гарантира, че потребителските данни са защитени и сигурни. Тези функции включват:

  • Криптиране от край до край по подразбиране (e2e encryption by default) за безплатни персонални ​ чатове и обаждания, без да са необходими специални настройки. Ясно и просто: Никой няма достъп до вашите обаждания и чатове, освен участниците в разговора, нито дори Viber.
  • Доставените съобщения не се съхраняват от Viber, а архивирането в облачни услуги е изключено по подразбиране: Потребителите, които биха искали да архивират своите чатове, могат да изберат да активират архивиране в облачни услуги, но Viber не запазва копия на съобщенията и обажданията на потребителите.
  • Поверителност на екрана: Viber предлага първокласна поверителност на екрана, позволявайки на потребителите да изпращат саморазрушаващи се съобщения в чата и цели чатове могат да бъдат скрити и достъпни само с помощта на ПИН код.
  • Данните на потребителите не се споделят с Facebook: Viber прекъсна всички бизнес връзки с Facebook през лятото на 2019. Информацията на потребителите не се споделя и няма да бъде споделяна с Facebook.
„Последната възмутителна актуализация в политиката за поверителност на WhatsApp принизи термина „поверителност“ до нулата. Актуализацията демонстрира не само колко маловажна е поверителността на потребителите за WhatsApp, но изглежда като нова демонстрация на неуважение към потребителите, която без съмнение ще продължи да се развива и в бъдеще. Днес съм по-горд от всякога с политиката за поверителност на Viber, призовавайки всички, които виждат себе си като нещо повече от източници на данни, продан на предлагащия най-висока цена, да преместят своите съобщения и обаждания във Viber.“ , каза Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber.

За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

110121_Rakuten Viber CEO position regarding WhatsApp privacy update.docx

DOCX - 56 Kb

Viber_App_Comparison chart_EN.png

PNG - 166 Kb

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg