Проучване сочи, че двама от всеки трима българи прибягват до самолечение

Проучване сочи, че двама от всеки трима българи прибягват до самолечение

61,5% от участвалите в изследването българи посещават лекар, след като не са успели да се излекуват сами

Студеното време предразполага все по-честата поява на различни симптоми на настинка и грип. Как българите се справят с тях, предприемат ли превантивни мерки, на кого се доверяват за здравни съвети? Това са само част от въпросите, на които отговорят допитаните българи в независимото проучване, проведено от маркетинговата агенция Pragmatica, по поръчка на медийна агенция Starcom, част от Publicis Groupe България.

Изследването показва, че сред българите се наблюдава феномен на самолечението. От всеки трима човека, двама прибягват до самолечение. 61,5% от анкетираните посещават лекар, чак след като са приложили някакво самолечение, което не е проработило. Само 19% посещават лекар още при проява на първи симптоми. Основната част от хората, които са взели участие в проучването, вярват, че полагат нужните грижи за здравето си. Резултатите показват, че 59% разчитат на натурални средства и билки при лечението си. Все пак, най-голям процент от анкетираните (71%) залагат на традиционната медицина.

Story image
„Според нас здравето е тема с голямо значение и е важно да има информираност за нея. Проучването дава полезна информация, като например, че най-често срещаните заболявания са грип и настинката, както при възрастните, така и при децата. Проучването ни помогна да достигнем и до интересни факти какви лекарства се ползват най-често и как ги купуват българите.“ – коментира Велислава Анастасова, управляващ директор на Starcom България.

Българите са посещавали личните си лекари средно 3 пъти за изминалата година. Оказва се, че повече хора вземат решение за покупка на лекарствен продукт на база предишен личен опит, отколкото на препоръка от лекар. Почти всички семействата (97,5%) имат подготвена домашна аптечка с лекарства от първа необходимост, до която прибягват при поява на симптоми на болест, а 63% първо посещават лекар и купуват лекарства след неговите препоръки. Въпреки това, при 67,8% от хората се е случвало да заменят предписаното им лекарство от лекар с друго по-евтино със същото действие.

Проучването показва, че 56% от анкетираните прибягват до онлайн пазаруването и по отношение на лекарства. Основните фармацевтични продукти, които българите купуват онлайн са хранителни добавки, витамини и пробиотици. Хората, които предпочитат традиционните аптеки, избират между 2 и 3 фармацевтични заведения всеки път, като влияние за избор оказват ценовите оферти.

Важно е да се подчертае, че лекарите си остават най-достоверен източник за здравни съвети за 78% от анкетираните. Интересен факт е, че 44% от хората търсят решения за здравните си проблеми в специализирани сайтове. Също така по-голям процент от тях се допитват до приятелите си, отколкото до фармацевт, а 23% се доверяват на социалните мрежи.

Проведеното проучване е количествено, направено чрез онлайн анкета към равен брой мъже и жени (обща бройка 400) на възраст от 18 до 70+ години, които ползват интернет поне веднъж седмично.  

Starcom Pragmatica Health Research Infographic Healthy_Starcom.pdf - 671 KB Starcom Pragmatica Health Research Infographic Healthy_Starcom-01.jpg - 780 KB Starcom Bulgaria_Pragmatica Health Research_Press release Starcom Pragmatica_Health_Press Release_26112019_revised.docx - 298 KB

 

За Starcom: Starcom е международна медийна агенция, част от комуникационната група Publicis Groupe. Присъства на повече от 100 пазара и има над 5,800 служители по света. В основата на позиционирането на агенцията са човешките преживявания и потребности, както и отражението им върху бизнес резултатите. Клиенти в портфолиото на Starcom в България са световноизвестните компании Samsung, Visa, Sandoz, Brown-Forman, Goodyear, Duracell и други.

 

За Pragmatica: Агенция за маркетингови проучвания Pragmatica специализира в областта ба маркетинговите изследвания. Тя развива своя професионализъм и в посока консултации, базирани на маркетингови изследвания. Решенията, които дава на клиентите си, са на базата на потребителското мнение и поведение, до което достига чрез методологии, разработени индивидуално за всеки клиент. В основата на екипа на Pragmatica стоят професионалисти, специализирали в областта на маркетинга, социологията, статистиката и психологията. Философията, към която агенцията се придържа и опира своите анализи, е "Решения, отвъд данните!".

За Publicis Groupe България: Publicis Groupe е една от най-големите маркетинг и комуникационни групи в България, която функционира под единен бизнес модел, наречен Power of One, за да предлага на клиентите постоянен и централизиран достъп до инструменти и екип от експерти в различни области, които си сътрудничат и дават персонализирани и индивидуални решения.  Publicis Groupe България обединява десет специализирани звена - Saatchi&Saatchi, Leo Burnett, Red Lion, MSL, Publicis Dialog, Brandworks, Digitas, Zenith и Starcom, които работят в областта на рекламата, връзките с обществеността, промоционален и събитиен маркетинг, стратегическо планиране и бизнес дизайн, дигитални решения, производство на аудиовизуални продукти, медийни стратегии, планиране и купуване.

Ива Григорова Директор PR бизнес, MSL Sofia

 

 

Publicis Groupe България
относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България