Пазарното проучване „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“ за 2024 г. затвърждава локални тенденции и очертава нови прозрения за успешни инфлуенсър кампании

Тристранното проучване се провежда от PR агенция MSL Sofia и маркетинг агенция Pragmatica ​ за трета поредна година

След успеха на първите две издания, MSL Sofia, част от Publicis Groupe България, официално публикува „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“ за 2024 г. За трета поредна година PR агенцията, съвместно с маркетингова агенция Pragmatica, провежда своето тристранно проучване, което обследва нагласите на потребители, инфлуенсъри и брандове, за да обобщи ключови изводи за трите целеви аудитории за създаване на ефективни инфлуенсър кампании. ​

Ключовите тенденции, които са характерни за българския пазар през 2024 г., са:

  • Брандовете и инфлуенсърите предпочитат дългосрочно партньорство
  • Instagram продължава да е топ платформа за инфлуенсър съдържание и за трите аудитории
  • Потребителите следват повече микро и макро инфлуенсъри и такива, които са искрени и харизматични
  • Темите за пътувания, красота и мода държат челната тройка на най-харесвано и споделяно съдържание

Тази година докладът извежда няколко интересни новости, които са полезни за брандовете и инфлуенсърите в планирането и реализирането на въздействащи съвместни кампании. 80% от брандовете търсят лица с добър имидж, докато инфлуенсърите избират партньорствата си, ако харесват марката най-вече. 63% от потребителите спират да следват инфлуенсъри заради морални различия или неподходящо съдържание, което подсказва, че лицата и брандовете трябва да работят за създаване на автентично, истинско и по-творческо съдържание и за задържане на доверието на хората.

Ревютата на продукти или услуги и споделянето на личен опит от инфлуенсъра привличат потребителите. 36% от потребителите са закупували някаква стока в следствие на инфлуенсър кампания, въпреки че се наблюдава спад на този резултат спрямо изминалите две години.

Новото издание на „Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България“ очертава тенденции, характерни за нашия пазар и затвърждава установени предпочитания сред феновете на инфлуенсър съдържание и компаниите, които работят с тях.“ - споделя Ива Григорова, директор PR бизнес на MSL Sofia, част от Publicis Groupe България. Бизнесът продължава да среща предизвикателства при работата с инфлуенсърите, но се вижда, че голяма част от тях постигат резултати вследствие на проведените кампании. Интересното е, че брандовете са започнали да измерват продажби, което ще доведе до по-прецизно целеполагане и по-конкретни изисквания към създателите на ​ съдържание, което и самите те търсят. Най-въздействащият похват от страна на инфлуенсърите за постигане на силна ангажираност на феновете и евентуална покупка е споделяне на ревюта и личен опит. Въпреки че има спад в ​ намерението за покупка от страна на потребителите спрямо изминалите две години, тъй като доверието в инфлуенсърите намалява.“

Едва 32% закупуват продукти вследствие на инфлуенсър кампания, което е с 8% по-малко спрямо 2023 г., а 36% от потребителите са закупували някаква мърч стока след гледане на инфлуенсър съдържание.

През 2024 г. TikTok става все по-използван и следван канал за инфлуенсър кампании. Въпреки това, Instagram продължава да държи първо място по най-използван канал от брандове и инфлуенсъри и е сочен за място, в което най-често потребителите намират своите любими лица (76%).

Независимо от типа партньорство, платформа или съдържание, 88% от потребителите очакват инфлуенсърите да посочват, когато партньорството е платено. Това само ще затвърждава доверието у хората.“ - коментира Диньо Маджаров, директор „Изследвания“ в Pragmatica.

Част от основните причини за отлседване на някого са и моралните ценности на инфлуенсърите (63%), неподходящо съдържание (63%) и прекомерна реклама на продукти (50%). В допълнение, оказва се че всеки втори потребител в социалните мрежи е попадал на съдържание на инфлуенсър, създадено чрез изкуствен интелект (AI). Около 30% от последователите заявяват че ако инфлуенсър, когото следват, ползва AI, биха се отказали от него.

Пълният анализ може да намерите на лендинг страницата на MSL Sofia на INFLUENCE.MSL.BG.

За проучването:

Количественото потребителско проучване обхваща 600 респонденти на възраст 18 - 50 г., градско население, в онлайн среда. Анкетираните компании бяха 20 и са представители на бизнеси от различни индустрии като: телекомуникации, технологии, забавление, банки, бързооборотни стоки, сладки изделия, спиртни и безалкохолни напитки, бири, фармация, ритейл и онлайн магазини, козметика и мода, обзавеждане на дома, НПО. Анкетирани бяха 172 инфлуенсъри/създалите на съдържание, известни лица и журналисти, които отговаряха на въпроси в онлайн среда.

 

Iva Grigorova_MSL and Dinyo Madjarov_Pragmatica.jpg

JPG - 2.7 Mb

MSL The Pulse of Influencer Marketing Bulgaria 2024_Press Releasе_FINAL.docx

DOCX - 34 Kb

MSL_KV_2024_1920x1080px.jpg

JPG - 2.2 Mb

MSL_Pulse_2024_Infographics_2.jpg

JPG - 520 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_3.jpg

JPG - 405 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_4.jpg

JPG - 493 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_6.jpg

JPG - 462 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_7.jpg

JPG - 375 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_9.jpg

JPG - 429 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_10.jpg

JPG - 423 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_11.jpg

JPG - 374 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_12.jpg

JPG - 388 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_14.jpg

JPG - 452 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_15.jpg

JPG - 605 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_16.jpg

JPG - 536 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_18.jpg

JPG - 512 Kb

MSL_Pulse_2024_Infographics_all_corr_3.jpg

JPG - 7.9 Mb

MSL_Pulse_2024_Infographics_all_corr_3.png

PNG - 2.1 Mb

The Pulse of Influencer Marketing in Bulgaria 2024.jpg

JPG - 4.1 Mb

MSL The Pulse of Influencer Marketing 2024_FOR THE LANDING.pdf

PDF - 5.4 Mb

Ива Григорова

Директор PR бизнес, MSL Sofia

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg