Онлайн анкета във Viber: За 81% от потребителите в България дигиталната сигурност е най-важна

Онлайн анкета във Viber: За 81% от потребителите в България дигиталната сигурност е най-важна

По случай Международния ден за защита на личните данни, Viber проведе доброволна онлайн анкета сред потребителите си в приложението в цял свят, в това число България - за да провери нагласите на хората към сигурността

Viber - едно от водещите приложения за комуникация в света, представя резултатите от своята доброволна глобална анкета. В нея от приблизително 340 000 души споделят мнението си за важността на дигиталната поверителност.   77% от потребителите на приложения по целия свят вярват, че дигиталната поверителността е от голямо значение. В България 81% от потребителите на Viber, участвали в анкетата, споделят, че са загрижени много за сигурността на техните данни и комуникация онлайн - резултат, който е с 1,3% по-висок от средния за региона.

Функционалностите за лична комуникация и криптирането от край до край по подразбиране са най-важни за потребителите, включително и за българите. 67% от тях казват, че техният основен приоритет е разговорите им да останат  лични. На второ място за тях е важно да се гарантира, че потребителските им данни не се споделят или събират от компанията, извън необходимото за работата на приложението – 17%.

От регионите, участващи в проучването - което включва Европа, Близкия изток и Северна Африка и Азиатско-тихоокеанския регион - потребителите в западноевропейските държави са най-загрижени за дигиталната си сигурност - 85% от анкетираните заявяват че за тях това е много важно –  това прави почти 10% повече от тези в глобален мащаб. Освен това 79% от анкетираните в световен мащаб заявяват, че биха сменили приложението си за съобщения поради опасения относно поверителността.

Story image
„Това проучване показва на нас и на останалия свят, че неприкосновеността на личния живот никога не трябва да отстъпва на функционалностите във време на нарастваща загриженост за използване на личната комуникация с цел печалба“, казва Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber. „Тъй като поверителността на данните е на първо място за нашите потребители, това е и една от основните ни мисии и ще продължим да предоставяме на хората по целия свят сигурна платформа за комуникация, която да бъде домакин на техните разговори.

Тъй като кризата с COVID-19 продължава да ускорява дигитализацията в много аспекти от живота, от образованието до работата и до здравеопазването, хората се обръщат към приложения и различни дигитални формати, за да останат свързани с членове на семейството си, приятели и колеги. Проучването на Rakuten Viber подчертава, че чрез трансформацията, поверителността на данните все още е на първо място за потребителите.

Какво прави Viber предпочитаното и сигурно приложение: Всички 1:1 чатове и разговори във Viber са защитени с криптиране от край до край. Никой не може да се присъедини или да бъде поканен в групови чатове без разрешение. Приложението предлага също функция за скрити чатове, които могат да бъдат достъпни само с ПИН код. Сред функциите, които помагат на хората да се чувстват по-защитени са изчезващите съобщения, при които съобщенията се самоунищожават след определен период от време

Подобно на глобалната статистика, близо 100 000 души, или 72% от всички участници в региона на Централна и Източна Европа, придават голямо значение на криптирането от край до край, в сравнение с едва 18% от запитаните в подобна анкета, проведена преди година.


За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

28012021_Rakuten Viber Digital privacy is top of mind for 81%.docx 48 KB
Румяна Танчева Senior PR мениджър, MSL Sofia

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България