Над 3.7 млн. лева е стойността на спасената храна от Лидл България

Над 3.7 млн. лева е стойността на спасената храна от Лидл България

Компанията надгражда инициативата си „Без разхищение - с голямо намаление“ с нови продуктови групи

Стойността на спасената храна от Лидл България и нейните клиенти се равнява на 3 711 630 лв. Данните са за период от две години - от старта на кампанията „Без разхищение - с голямо намаление“ през месец септември 2020 г. В рамките на инициативата ритейлърът се бoри с разхищението на храна, като предлага годни за употреба и качествени хранителни продукти с наближаващ срок на годност, намалени на 30% и на 50%.

„Инициативата допълва множеството оперативни мерки, вкл. с помощта на модерни технологии, с които гарантираме предлагането на свежи и пресни продукти всеки ден, но същевременно и усилията ни за намаляване на хранителния отпадък. Добрите резултати ни стимулират да надградим кампанията с добавянето на още продуктови групи с намаление. По този начин насърчаваме и нашите клиенти да бъдат по-отговорни по темата и даваме възможност нещо добро за природата да бъде добро и за семейния бюджет“, каза Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България.
Story image

Лидл България беше първата хранителна верига у нас, която започна целенасочена кампания срещу разхищението на храна. Още през 2020 г. веригата стартира с намаление на млечни продукти, прясно месо, яйца, хляб, опаковани плодове и зеленчуци с наближаващо изтичане на срока им на годност. От началото на този ноември в кампанията се включват и много нови продуктови групи като замразени и консервирани храни, сух асортимент (вкл. варива, сол, захар, брашно), бебешки храни, хранителни добавки, чайове, мед, подправки и сосове, шоколадови и сладки изделия, ядки, чипсове, кафе, както и безалкохолни напитки, вино, бира и много други с намаление от 30% с наближаване на срока на годност.

Компанията от години прилага редица мерки за ефективно управление на стоките, включително и съвременни технологии за автоматизация на процесите. Те включват както внимателно планиране, оптимизация на количества и ежедневни доставки, така и цялостна система за проследяване и контрол на качеството – от производствената база, през централните складове на компанията, до магазина и на рафта. По този начин компанията успява да предлага на своите клиенти както винаги свежи, пресни и качествени продукти, така и допринася за ограничаването на глобалния проблем, свързан с хранителния отпадък.


За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в над 30 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 113 магазина в 50 града и над 3700 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

Informatsia_za_mediite_Lidl_Food_Waste_17.11.2022.doc 51 KB Lidl_Food_Waste_1.jpg 6 MB Lidl_Food_Waste_2.jpg 610 KB
Милена Савчева-Тошкова PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България