Над 3 000 нови балкански пъстърви в р. Искър благодарение на „Дай шанс на Балканката“

По време на акцията беше почистен и 1 тон отпадък от коритото на реката

Над 3 000 малки нови балкански пъстърви заплуваха в р. Искър и близо 1 тон отпадък беше събран в района на гр. Самоков тази събота, 8 октомври. Акцията беше част от инициативата „Дай шанс на балканката“, която Lidl организира за девета година в партньорство със сдружение „Балканка“. В нея взеха участие служители на компанията и техните семейства, членове от сдружението, както и местни доброволци, които заедно почистиха бреговете на реката около Самоков и селата Злокучене и Драгушиново и пуснаха новите рибки.

Балканската пъстърва е един от най-бързо изчезващите видове в българските планински реки. Тя е и единствената риба, която достига до високите части по течението на реките, което я прави изключително важна за поддържането на екосистемата. Затова и основната цел, която Lidl си поставя с тази своя дългогодишна инициатива, е да увеличава популацията на балканската пъстърва в българските реки, да почиства местообитанията им и по този начин да допринася за опазването на биоразнообразието.

„Балканката е изключително важен биологичен вид, който има жизненоважно значение за реките, които често биват сравнявани с кръвоносната система на нашата планета. За съжаление, в наши дни нейните крехки местообитания биват подложени на голям брой негативни въздействия в следствие на климатичните промени, замърсяването и прекомерния нерегламентиран улов. Това я превръща в един от най-застрашените видове у нас. Ето защо акциите, които организираме регулярно заедно с Lidl, дават шанс на символа на нашата планината да оцелее“ , споделя Иван Пандъков, председател на сдружение „Балканка“.
Удовлетворението е голямо, когато лично се погрижиш реката да е чиста, преди да пуснеш новия живот в нея. Затова като служител на Lidl се радвам, че всяка година можем да участваме в тази инициатива и не само да почистваме природата, но и да даваме шанс на един ценен вид да продължи да живее“, споделят служители на Lidl, взели участие в инициативата.

За 9 години в рамките на „Дай шанс на Балканката“ Lidl е зарибил над 30 български реки с близо 393 000 балканските пъстърви. Едновременно с това компанията е почистила и около 35 км крайречни територии. Веригата подпомага и други проекти и обществено значими каузи, насочени към опазването на околната среда и биоразнообразието. През септември тази година служители на Lidl почистиха брега на река Дунав като част от международната инициатива на Групата Schwarz. Ежегодно компанията подпомага чрез финансиране граждански проекти в областта на околната среда в рамките на най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за по-добър живот“.


За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската група Schwarz и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.Повече информация можете да откриете на www.lidl.bg

Informazia za mediite_Dai_shans_na_Balkankata_10.10.2022.doc

DOC - 140 Kb

Dai_shans_na_Balkankata_1.jpg

JPG - 2.3 Mb

Dai_shans_na_Balkankata_2.jpg

JPG - 2.4 Mb

Dai_shans_na_Balkankata_3.jpg

JPG - 2.7 Mb

Dai_shans_na_Balkankata_4.jpg

JPG - 2.5 Mb

Милена Савчева-Тошкова

PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg