Младежки стартъп форум „Изгряващи звезди“: онлайн и с рекорден брой участници

Младежки стартъп форум „Изгряващи звезди“: онлайн и с рекорден брой участници

Junior Achievement България организира 12-то издание на форума, в което ще се включат над 70 ученически и студентски екипа

От 8 до 12 юни за първи път в изцяло онлайн формат ще се проведе най-голямото младежко стартъп събитие в страната – търговското представяне на младежките стартъпи на Junior Achievement България (JA България). Представянето на екипите е част от 12-тото издание на форума „Изгряващи звезди“. Събитието ще събере най-добрите екипи, участвали през тази учебна година в програмите „Учебна компания“ (ученици), призната от Европейската комисия за най-добрата практика в обучението по предприемачество и студентския преакселератор на JA и The Edge: R&BD, програмата “Beyond”.

Близо 1000 са учениците и студентите от цяла България, поканени да демонстрират своите продукти и услуги, разработени през годината, с онлайн презентация пред жури, между 8 и 12 юни. Общо 115 ученически стартъпа бяха регистрирани за регионалното състезание на учебните компании на JA през април, но поради обявената национална епидемиологична обстановка, петте събития бяха отменени. Екипите, регистрирани за регионалните състезания са поканени да участват в националния финал „Изгряващи звезди“, при представяне в срок на отчети за дейността и финансите, изработена канава на бизнес модела и изпратена презентация. Вече са ясни финалистите и това са 63 ученически екипа от цялата страна, които ще се борят за приза „Най-добра учебна компания на България“ и участие на международния финал на JA Европа през през юли, под домакинството на JA Португалия.

В рамките на форума „Изгряващи звезди“ ще се представят и 8-те стартъпа-финалисти от преакселератора “Beyond“. Екипите работят в три направления – Интелигентни градове, Медицина и здравеопазване и Суровини и кръгова икономика, съответно с ментори и подкрепа от Citi, Novartis и EIT Raw Materials. За всяко от трите направления екипите ще се състезават за награди и подкрепа на стойност до 5000 лева, която включва парична награда и менторство за доразвиване на идеята. Студентите ще се борят за приза „Най-добър студентски стартъп на JA“ и участие в международното състезание на студентските стартъпи на JA Европа, в края на юни.

Форумът „Изгряващи звезди“ ще стартира на 8 юни и ще завърши с официална  церемония и връчване на награди на 12 юни от 10:30 до 12:00 часа. В следобедните часове между 8 и 11 юни ще се представят класираните ученически екипи, а на 11 юни са презентациите на студентите. Стартъпите ще се борят и за редица награди в специални категории, осигурени от партньори на JA България в провеждане на форума: “Digital Creativity“ на Oracle Academy, “LifeChanger” на MetLife, “Go Digital“ на А1 България, „Най-креативна маркетингова стратегия“ на Nestle, наградата на Европейския институт за иновации и технологии „Суровини“ (EIT Raw Materials). JA България ще отличи преподаватели и училища с най-голям принос за предприемаческото образование, a Министерството на икономиката за шеста година ще избере най-добрия екип в рамките на своя конкурс за търговска марка „Брандико“, който се провежда в партньорство с JA България.

Специалната награда на медиите „Малки стъпки към успеха“ ще бъде присъдена от жури в звезден състав: Десислава Стоянова от bTV, „Преди обед”, Даниела Русева, главен редактор на Economy.bg, Любомира Константинова от програма „Христо Ботев“ на БНР, Александра Козбунарова от Trending Topics България, Теодора Лапшова от „Иновативно“ по БНТ, новинарят и алумни на JA Филипа Иванова от БНТ, Зорница Стоилова от Капитал, Таня Кръстева, програмен директор на Bloomberg TV България, Евелина Павлова, основател на Teen Station и радио водещ в FM+ и Димитър Вучев от Business Daily по ТВ Европа.   

Партньори на 12-тия форум „Изгряващи звезди“ са Citi и Фондация „Сити“, MetLife и Фондация „МетЛайф“, EIT Raw Materials, Oracle Academy, A1 България, Swiss Education Group, Нестле, Ваптех АД, МБВУ и медия партньори – bTV, Economy, Bloomberg TV и списание Мениджър и Мениджър Нюз.

За JA България

Вече 20 години JA България е водеща международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството. JA България е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 30,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

www.jabulgaria.org

= = = =

За допълнителна информация:

Светослава Стоянова, PR мениджър на JA Bulgaria, svetoslava@jabulgaria.org, +359879635690.

JA Bulgaria_News to media RS 2020_1 JUNE 2020.docx 101 KB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България