Международният конкурс за рекламна ефективност Effie® търси работещите идеи за 2019 година
Тазгодишното издание е посветено на успешните кампании, които се познават от пръв поглед
Българското издание на международния конкурс за рекламна ефективност - „Effie България“ започва да приема заявки на проекти. Тази година се провежда дванадесетото издание на конкурса под наслов „Успешните кампании се познават от пръв поглед“. Наградите, които се организират от Българска асоциация на комуникационните агенции (БАКА), са символ на успешната маркетингова комуникация и фокусират вниманието върху най-ефективните и работещи идеи. Заявки от комуникационни агенции и рекламодатели могат да се подават за участие до 22 октомври 2019 г. През 2019 година събитието се реализира съвместно със Saatchi & Saatchi Sofia, част от маркетинг и комуникационна група Publicis Groupe България.
Наградите Effie се присъждат на базата на най-важния критерий за успешна комуникация – нейната ефективност.
„Най-ефективните кампании са тези, които докосват потребителя и говорят на човешки език. Тези кампании се основават на една единствена идея, но работеща, която идва в резултат на дългосрочно проучване и стратегия. Имено тук се зароди и тазгодишното послание на конкурса - „Успешните кампании се познават от пръв поглед“. Наградите Effie са доказателство, че едно успешно партньорство между агенция и рекламодател съумява да ангажира потребителя по завладяващ начин и да донесе измерими резултати за бизнеса.”, коментира Ненад Лозович, Председател на Управителния съвет на БАКА.
Effie България не е просто признание, а начин да се посочат най-успешните практики в рекламната и маркетингова индустрия и да се предизвикат техните конкуренти. Агенции и рекламодатели могат да подават заявки за участие с проекти в 5 различни категории: „Стоки“, „Услуги“, „Промоции“, „Корпоративни комуникации“ и „Социална, Медийна, Политическа“.
Но какво точно иска да види журито, когато оценява една заявка и как видео представянето да помогне на заявката, а не да й пречи?
Лектори с голям практически опит ще отговорят на тези и още въпроси, и ще дадат ценни съвети по време на традиционния семинар на тема „Как да подготвим успешна заявка за Effie“, който ще се проведе на 19 септември. Непосредствено след обучението, на 26 септември ще се проведе и специално събитие Effie Talks.
Освен вдъхновяващо съревнование на ефективни практики в рекламната и маркетингова индустрия, EFFIE е и създател на международната класация на най-ефективните компании и марки - The Effie Effectiveness Index. Индексът за ефективност Effie се следи от най-изявените маркетолози и рекламни специалисти по целия свят. Наградата се присъжда на 6 континента в близо 50 държави и навсякъде е възприемана като символ на успех.
Основни партньори на конкурса Effie България 2019 са bTV Media Group, Sanofi, A1 България и New Age Media.
ВАЖНИ ДАТИ И СРОКОВЕ:
- 07.10.2019 г. – първи срок за подаване на заявки и материали
- 14.10.2019 г. – втори срок за подаване на заявки и материали
- 22.10.2019 г. – краен срок за подаване на заявки и материали
Всички заявки и материали трябва да бъдат изпратени до офиса на Българската асоциация на комуникационните агенции на ул. Сан Стефано 14, вх.Б, ет.3, ап.10.
Effie България 2019 очаква своите нови носители.
За повече информация, посетете www.effiebulgaria.org.
Press Release_Effie2019_03092019.doc
DOC - 137 Kb
За наградите Effie:
Effie е международно утвърден стандарт за успешно комуникиран бранд. Вече почти 50 години наградите се радват на признание едновременно сред рекламодатели и рекламни агенции. Като глобален символ на успешна маркетингова комуникация, те фокусират вниманието върху най-ефективните идеи и насърчават разговор между клиент и агенция относно начините за създаване на работеща реклама .
Наградите Effie® отличават най-значимите постижения в маркетинговите комуникации: идеите, които работят.
Началото е през 1968 г. Тогава Американската Маркетингова Асоциация създава програма за класиране на най-ефективните рекламни кампании. Днес, почти 50 години по-късно, Effie вече е най-престижната сред специализираните маркетингови награди. Сред важните отличия бяха добавени Global Effie и локалните Euro Effie, Effie Asia Pacific, Effie Latin America, Effie Middle East, Effie North Africa и близо 50 Effie национални конкурса. Създаден бе първият обективен индекс за успешна комуникация и марка - Effie Effectiveness Index.
В България конкурсът се организира от Българската асоциация на комуникационните агенции и се провежда от 2007 година. Той покрива всички комуникационни канали на българския пазар, за да отличи онези кампании и маркетинговите практики, които са доказали максимална ефективност по измерими критерии.
За БАКА:
Българската асоциация на комуникационните агенции е създадена през 1995 година като независима, доброволна обществена организация. Българската асоциация на комуникационните агенции е създадена като браншова организация, за да способства за утвърждаването на рекламната дейност като важна и неотменна сфера в модерната пазарната икономика, за утвърждаване на положителния имидж на рекламата сред широката общественост и за пространно информиране на обществото по отношение на цялостната комуникационна стратегия и политика на организацията и нейните членове.
Основните цели на Българската асоциация на комуникационните агенции са: да развива и утвърждава високи професионални стандарти и професионална етика сред членовете си без изключение, да защитава професионалните интереси на членовете си пред обществеността, държавни и обществени органи и други юридически лица, да се включи в международния обмен на информация между асоциации и други организации със сходни цели и задачи.
За повече информация:
Таня Йорданова, Българска Асоциация на Комуникационните Агенции
+359 888 061 880, tanya.yordanova@baca.bg
Ива Григорова, Директор PR бизнес, MSL|PUBLICIS GROUPE БЪЛГАРИЯ
+359 887 917 267, iva.grigorova@msl.bg
Елена Иванова, PR консултант, MSL|PUBLICIS GROUPE БЪЛГАРИЯ
+359 884 588 989, elena.ivanova@msl.bg