Lidl отбелязва Световния ден на биоразнообразието с две акции по зарибяване и почистване на български реки

Lidl отбелязва Световния ден на биоразнообразието с две акции по зарибяване и почистване на български реки

Тази година инициативата „Дай шанс на Балканката“ става на 10 години

Две акции по зарибяване и почистване на български реки ще проведе Лидл България по повод Световния ден на биоразнообразието. С тях компанията ще отбележи и първия юбилей на своята дългогодишна инициатива „Дай шанс на Балканката“, която реализира в партньорство със сдружение „Балканка“.

Още тази събота 10 000 рибки, предоставени от веригата, ще заплуват по поречието на река Златна Панега. Акцията ще започне от село Златна Панега, Румянцево, Петревене и ще достигне Луковит. А за последващата почистваща акция Lidl ще осигури чували, ръкавици и кофи. В събитието ще се включат местни доброволци, ученици и представители на сдружение „Балканка“.

Втората акция ще се проведе в края на юни и по традиция в нея ще се включат служители на Lidl. Те ще пуснат нови 10 000 балкански пъстърви и ще почистят района около река Искър в местността Злокучене.

За първи път тази година инициативата „Дай шанс на Балканката“ ще бъде надградена, за да стане още по-устойчива - през есента в няколко български реки ще бъдат инсталирани т.нар. бебешки ясли, чрез които ще се спомогне излюпване на хайвер в естествена среда. Така ще се допринесе за естественото развъждане на местни риби, които ще продължат да се възпроизвеждат.

Вече десет години Лидл България инвестира средства и усилия в тази кауза за опазване на един от най-застрашените видове в Европа – балканската пъстърва. До момента с над 390 000 пъстърви са зарибени 30 реки в България, а почистените крайречни райони са близо 35 км. От компанията вярват, че по този начин заедно с партньорите им от сдружение „Балканка“ дават добър пример и насърчават повече хора активно да участват в съхраняването на българската природа.

Биоразнообразието е и една от шестте фокус теми в цялостната стратегическа рамка за устойчиво развитие на Lidl. Като част от всеобхватните действия с грижа за природата, компанията доставя сертифицирани суровини и подкрепя редица проекти в световен план, в полза на екологичното земеделие и опазването на екосистемите.

Така, в сътрудничество с GLOBALG.A.P. и други партньори, Lidl участва в разработването и въвеждането на първия индустриален стандарт за биоразнообразие в традиционното производство на плодове и зеленчуци в Европа - GLOBALG.A.P. BioDiversity. Този допълнителен модул насърчава устойчивостта по цялата верига на доставки и засилва ангажимента на Lidl към опазване на екосистемите.

Друга ключова област, която показва важността на биоразнообразието за веригата е стремежът й към рационално планиране на асортимента, което включва непрекъснато разширяваща се гама от вегетариански и вегански алтернативи, както и органични продукти, които улесняват клиентите при избора на по-устойчиви храни.


Informazia za mediite_Lidl otbeliyazva den na bioraznoobrazieto s dve akcii Balkanka_22.05.2023.doc 137 KB Lidl_Balkanka_22.05.jpg 3 MB Lidl_Balkanka_22.05 (1).jpg 494 KB Lidl_Balkanka_22.05 (2).png 394 KB

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в над 30 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 118 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.


Милена Савчева-Тошкова PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България