Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на река Дунав

Lidl и Kaufland се включват в международна акция за почистване на река Дунав

Инициативата е част от международната стратегия за пластмасата на Schwarz групата

Lidl и Kaufland, част от най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz, обединяват усилия в съвместна международна инициатива за почистването на река Дунав. Кампанията е под надслов „Заедно за по-чисти реки: RiverCleanUpCollective @Дунав“ и е част от дългосрочната стратегия на групата за пластмасата RЕsetPlastic.

Подразделения на двете търговски вериги от 10 различни държави, през които Дунав минава, провеждат различни акции по почистване на реката. България също ще се присъедини, като на 3 септември служители на Lidl и Kaufland заедно ще почистят брега в околностите на гр. Русе – в близост до град Мартен и до село Сандрово. Партньори на инициативата са Туристическо дружество „Приста“, Русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“ и ЕКОПАК България.

Данните сочат, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат от нея в Черно море. Основната цел на инициативата по почистването е както да намали количеството на пластмасата, така и да насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен проблем.

Това е и един от основните приоритети в цялостната стратегия за пластмасата на Schwarz групата – REsetPlastic, чийто устойчиви цели се основават на принципа „По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“. Действията по изпълнението им са обединени в ​ пет ключови сфери на дейност както на оперативно ниво, така и извън него: намаляване (REduce), редизайн (REdesign), рециклиране (REcycle), проучване (REsearch) и премахване (REmove), под която област попада международната акция по почистването.

Всяка година около 10 милиона тона пластмасови отпадъци попадат във водоеми по целия свят. Чрез участието си в кампанията, Lidl и Kaufland изпълняват своя ангажимент да допринесат за премахването на вече попаднала в околната среда пластмаса, мотивирайки и други да се включат активно в грижата за опазване на природата.


„Заедно за по-чисти реки: RiverCleanUpCollective @Дунав“

„Мисли глобално, действай локално“: Заставаме заедно и обединяваме усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: RiverCleanUpCollective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕsetPlastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

За RЕset Plastic

„По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“: Със своята дългосрочна стратегия RЕset Plastic, групата Schwarz се стреми към устойчиво бъдеще. Всяко действие има за цел да гарантира, че пластмасата се използва по отговорен начин и допринася за нашето по-добро утре. Международният ритейлър развива и надгражда своите устойчиви мерки, за да подпомага постигането на заложените групови цели. Повече информация за стратегията, може да намерите тук: https://reset-plastic.com/en

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската група Schwarz и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Повече информация можете да откриете на www.lidl.bg

За Kaufland България

Kaufland е лидер в ритейл сектора в България с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и е един от най-големите работодатели в страната, с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 62 хипермаркета в 35 града. Повече информация можете да откриете на www.kaufland.bg

Informatsia za mediite_Lidl & Kaufland zaedno za po-chisti reki_30Aug'22.docx 797 KB Visual_Lidl_Kaufland_ZaednoZaPoChistiReki.png 21 MB

 


Милена Савчева-Тошкова PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България