Lidl и Kaufland почистиха над тон и половина боклук от река Дунав

Служителите на двете вериги от 10 държави обединяват усилия в международната акция „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“

Служители на Lidl и Kaufland в България събраха повече от тон и половина боклук от брега на река Дунав за по-малко от два часа. Количеството се равнява на около 130 чувала, събрани от екипите на двете вериги.

Доброволческата акция се проведе на 3 септември и е част от международната инициатива „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“ на най-голямата ритейл група в Европа – Schwarz. Тя се организира за първи път в общо 10 различни държави, в които Lidl и Kaufland присъстват и през които река Дунав минава.

У нас в инициативата се включиха близо 130 служители на двете вериги. С общи усилия и за по-малко от два часа те почистиха два района по поречието на реката край Русе – брега на гр. Мартен и плажа на с. Сандрово. Целта на акцията беше екипите на двете компаниите да допринесат за намаляване на пластмасовия отпадък в природата, но и да се насочи вниманието на широката общественост към този изключително важен екологичен проблем.

Данните показват, че река Дунав е една от най-замърсените с пластмаса реки в Европа. Всяка година около 1000 тона пластмасови отпадъци се вливат през нея в Черно море. Това е и причината Schwarz групата да насочи усилията си именно към нея.

Радваме се, че успяхме да участваме в тази инициатива и да почистим част от боклука по брега на река Дунав. Още по-хубаво е, че дадохме пример на децата си, които дойдоха заедно с нас и видяха колко е важно да пазим природата и да се грижим за нея“, коментираха служители на Lidl и Kaufland, които се включиха в акцията заедно със своите деца и семейства.
„Опазването на природата и реките чисти е кауза, за която си заслужава да обединим усилия. Затова се радваме, че толкова много държави се включиха в тази мащабна международна акция. Вярваме, че действията носят промяна и са важна крачка към нашето по-добро утре“, заявиха от Бордовете на директорите на двете вериги в България.

Акцията по почистването на Дунав се проведе в контекста на дългосрочната стратегия за пластмасата на Schwarz – REset Plastic. Към служителите на двете вериги се присъединиха и съмишленици от туристическо дружество „Приста“ - Русе и водолази от русенски клуб за пътешествия „Бяла звезда“, които почистиха съседния остров Алеко и се гмурнаха надълбоко, за да премахнат пластмасовите отпадъци и от речното дъно. Партньор на инициативата беше и ЕКОПАК България, от където съдействаха за извозването на събрания отпадък и се погрижиха за неговото по-нататъшно сортиране и рециклиране.


Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав

„Мисли глобално, действай локално“: Заставаме заедно и обединяваме усилия на международно ниво за по-чиста околна среда с инициативата „Заедно за по-чисти реки: River CleanUp Collective @Дунав“. Кампанията е част от цялостната стратегия за пластмасата RЕset Plastic на групата Schwarz, част от която са Lidl, Kaufland и PreZero.

За RЕset Plastic

„По-малко пластмаса – затворен цикъл на суровините“: Със своята дългосрочна стратегия RЕset Plastic, групата Schwarz се стреми към устойчиво бъдеще. Всяко действие има за цел да гарантира, че пластмасата се използва по отговорен начин и допринася за нашето по-добро утре. Международният ритейлър развива и надгражда своите устойчиви мерки, за да подпомага постигането на заложените групови цели. Повече информация за стратегията, може да намерите тук: https://reset-plastic.com/en

За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската група Schwarz и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Повече информация можете да откриете на www.lidl.bg

За Kaufland България

Kaufland е лидер в ритейл сектора в България с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и е един от най-големите работодатели в страната, с екип от близо 6 500 служители. През 2022 г. компанията разполага с 62 хипермаркета в 35 града. Повече информация можете да откриете на www.kaufland.bg

Informatsia za mediite_Lidl & Kaufland_River CleanUp@Danube_8Sept'22.docx

DOCX - 53 Kb

River CleanUp Collective1.jpg

JPG - 388 Kb

River CleanUp Collective2.jpg

JPG - 889 Kb

River CleanUp Collective3.jpg

JPG - 621 Kb

River CleanUp Collective4.jpg

JPG - 659 Kb

River CleanUp Collective5.jpg

JPG - 770 Kb

Милена Савчева-Тошкова

PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg