Lidl и GLOBALG.A.P. разработиха първия стандарт за биоразнообразие в традиционното производство на плодове и зеленчуци

Lidl и GLOBALG.A.P. разработиха първия стандарт за биоразнообразие в традиционното производство на плодове и зеленчуци

Новият модул GLOBALG.A.P. BioDiversity е приложим и може да бъде използван от цялата индустрия

Lidl и GLOBALG.A.P., в сътрудничество с редица партньори, завършиха разработването на първия индустриален стандарт за опазване на биологичното разнообразие в традиционното производство на плодове и зеленчуци в Европа. GLOBALG.A.P. BioDiversity е разработен с цел да може да бъде използван от всички участници на пазара - от производители до дистрибутори. Той е достъпен като допълнителен модул към установения GLOBALG.A.P. стандарт за добри земеделски практики.

Lidl ще бъде първият европейски търговец на дребно на хранителни стоки, който ще работи със стандарта, и като първа стъпка ще го въведе при над 250 производители от различни европейски страни. В бъдеще Lidl ще се стреми да го прилага за всички европейски производители на плодове и зеленчуци.

Опазването на биоразнообразието е едно от най-големите предизвикателства в хранителния сектор. Ето защо „Грижата за биоразнообразието“ е една от шестте фокус теми от стратегията за устойчиво развитие на Lidl. Съвместното разработване на новия допълнителен модул е в съответствие с настоящата стратегия на компанията за биологичното разнообразие. Тя е базирана на ясен подход за насърчаване опазването и устойчивото използване на природните ресурси и включва идентифициране на рисковите суровини чрез специално разработени за целта инструменти. По този начин компанията подчертава значението на разнообразната и запазена околна среда за развитието на бизнеса си и за едно по-добро бъдеще.

Научно е доказано, че наред с изменението на климата, загубата на биологично разнообразие е най-голямото предизвикателство за нашата планета, включително и за селското стопанство. Новият модул помага за опазването на биоразнообразието, като определя краен срок за превръщане на естествените екосистеми в земеделска земя, изисква план за управление на биологичното разнообразие, установява по-ефективни критерии за опазване на почвата и интегрирано управление за борба с вредителите и др. Насочването на вниманието към взаимодействието на фермата със съседните територии е първа стъпка към ландшафтен подход - спешно необходим за спиране на загубата на биоразнообразие“, заяви Марион Хамерл, президент на Global Nature Fund.
Въвеждането на този първи стандарт за биоразнообразие в традиционното европейско производство на плодове и зеленчуци показва колко са важни предприемането на действия и сътрудничеството. Новият допълнителен модул вече дава възможност да се установят минимални изисквания за биоразнообразие в целия сектор. Той е израз на желанието на компанията да инициира промени в сектора, с помощта на които да преодолеем едно от най-належащите предизвикателства на нашето време - опазването на биологичното разнообразие“, каза Драгомир Илиев, управител на ресор „Стоково снабдяване и маркетинг“ в Лидл България.

Сред партньорите, участвали в проекта, са: FiBL Spin-off Sustainable Food Systems GmbH (SFS), Global Nature Fund, Bioland, Lake Constance Foundation и университетът Nürtingen-Geislingen, който допринася със своя научен опит. Различни агенции и земеделски производители също са взели участие в разработването на стандарта и пилотното му прилагане в Германия, Италия, Полша и Испания, за да се вземат предвид всички практически изисквания в този период.


За Лидл България

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 111 магазина в 50 града и над 3700 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

Повече информация за новия модул за биоразнообразие може да откриете на страницата на GLOBALG.A.P.: BioDiversity (globalgap.org)

Lidl_i_GLOBAL_GAP_puskat_purviya_standart_za_bioraznoobrazie.doc 138 KB Lidl_i_GLOBAL_GAP_puskat_purviya_standart_za_bioraznoobrazie.jpeg 20 MB

 

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България