Лидл България с престижна европейска награда за устойчиво развитие
Компанията бе отличена на наградите "Бъдещето на европейската търговия" на EuroCommerce
Със своята най-голяма социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“ Лидл България спечели наградата в категория "Устойчиво развитие" на наградите "Бъдещето на европейската търговия" (Future of European Commerce Awards 2023). Наградата се връчва за устойчивия принос към обществото, който инициативата е постигнала за периода 2017-2022 г., както и за трансформацията ѝ през 2023 г. Лидл България е единственият български ритейлър, носител на престижното отличие, но и единствената Lidl държава с това признание. Церемонията по награждаването се състоя на 27 ноември в Брюксел.
Организатор на наградите "Бъдещето на европейската търговия" е най-голямата асоциация на търговците на едро и дребно в Европа – EuroCommerce. Всички членуващи европейски компании в сферата на търговията от 27 държави бяха поканени да участват в конкурса, като организациите имаха възможност да представят по една инициатива или проект във всяка от четирите категории – „Устойчиво развитие“, „Цифровизация“, „Ангажиране на общността“ и „Развитие на умения“. Конкуриращите се проекти бяха оценени от седемчленно жури от представители на водещи неправителствени организации, медии, Европейската комисия и Европейския парламент.
Освен за инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“, Лидл България получи номинация и за своята програма „Lidl Палитра“ в категория „Ангажиране на общността“.
"За нас е чест и огромна радост да получим това признание. То е доказателство, че нашият ангажимент към устойчивото развитие с грижа за местните общности се оценява на международно ниво. Щастливи сме, че проектът в своята уникалност, включително и с трансформацията, е отговорил на изключително високите критерии на авторитетното жури, а това затвърждава позицията ни на лидер в областта на българската, а вече и на европейската сцена", заяви Милена Драгийска, главен изпълнителен директор на Лидл България. „Гордеем се с инициативата „Ти и Lidl за нашето утре”, а наградата ни мотивира още повече да продължаваме смело да я развиваме и надграждаме“, допълни тя.
Чрез подкрепа на граждански проекти в няколко тематични области, насочени към социални, културни и екологични проблеми, „Ти и Lidl за нашето утре“ доведе до положителна промяна за местните общности, достигайки до над половин милион души в цялата страна. Общата социална инвестиция на компанията за последните пет години достигна до 915 000 лв., дарени в подкрепа на 119 граждански идеи.
Тази година инициативата се трансформира, разширявайки обхвата си с три нови тематични области, а освен неправителствени организации, вече могат да участват младежи под 18 години, както и медии и индивидуални журналисти. В момента тече фазата на тристранна оценка на всички кандидатури, а финалистите, които ще си разпределят рекордния фонд от 365 000 лв., предстои да бъдат обявени през януари 2024 г.
„Ти и Лидл за нашето утре“ се осъществява в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“, Български дарителски форум, а от тази година към тях се присъедини и Асоциацията на европейските журналисти.
Informatsia za mediite_Lidl Bulgaria specheli prestigno evropeisko otlichie za ustoichivost_28.11.2023.docx
DOCX - 37 Kb
LidlBulgaria_Future of European Commerce Awards 2023_27.11.2023.jpg
JPG - 612 Kb
Lidl_Bulgaria.jpg
JPG - 1.6 Mb
За EuroCommerce
Първото издание на наградите "Бъдещето на европейската търговия" 2023 отбелязва 30-ата годишнина на влиятелната организация EuroCommerce. Тя играе ключова роля в оформянето на бъдещето на търговския сектор в Европа и в нея членуват национални асоциации и водещи търговски вериги от 27 европейски държави.
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 121 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.
Милена Савчева-Тошкова