Кризата двукратно стимулира предприемаческия дух

В рамките на по-малко от един месец над 300 човека кандидатстваха за пре-акселератора Beyond, чиято цел е създаването на иновативни стартиращи компании - стартъпи. Това е двукратно увеличение спрямо кандидатите от миналата година, отчитат от организаторите от The Edge: R&BD. Причините за този ръст могат да бъдат отдадени на един основен фактор, и това е кризата. Макар думата „криза“ да носи предимно негативен смисъл за голяма част от обществото, за някои хора тя е възможност и стимул за развитие и прилагане на практика на предприемачески дух и креативно мислене. Историята ни учи, че едни от най-големите изобретения са създадени именно в смутни времена - такива на кризи или войни. В настоящия момент имаме ескалиране на кризи в сферите на здравеопазването, политиката и икономиката, което изглежда провокира все повече млади хора да вземат нещата в свои ръце и да търсят изход и решение на проблемите, с които се сблъсква днешният свят. 

Друг основен двигател на предприемаческия дух сред младите се явява и желанието им да постигат успехи, да имат свобода и да носят отговорност за решенията си, неща, които предприемаческият начин на живот може да им донесе.

За изграждането на повече успешни и проекти, процесът по подбор в програмата през настоящата година е още по-взискателен. Кандидат-предприемачите попълват въпросник за определяне на предприемаческия им потенциал, както и преминават през интервю с член от екипа на Beyond, с цел обсъждане на техните бизнес идеи и цели. Участниците, преминали успешно процеса по одобрение, очакват старта на програмата на 7 ноември.

 

Интересът към програмата през този сезон е засилен и от страна на университетите в страната. Над 520 студента ще се включат в представянето на Beyond в редица университети, сред които: Нов Български Университет, Технически Университет-София, Минно-геоложки университет „Св. Иван Рилски“, Химикотехнологичен и металургичен университет-София, Медицински университет-София, Пловдив и Варна, Факултета по математика и информатика към Софийски университет „Свети Климент Охридски“ София и Икономически университет-Варна. Студентите могат да потърсят информация за срещите на сайта на техния университет или в кариерните центрове.

Малвина Илиева, Мениджър на пре-акселератора Beyond споделя: „Настоящият сезон изглежда обещаващ, не само заради големия интерес от страна на кандидатите, но най-вече заради качеството им. Като добавим към тях бизнес и технологичните ментори, както и инвеститорите, които са готови да подкрепят най-перспективните идеи, то бъдещето пред стартъп екосистемата и младите иноватори изглежда светло.“

 Апликационният прозорец за кандидатстване е отворен до края на месец октомври. Търсят се иновации в различни сфери, като акцентът е върху такива в сферите на здравеопазването и медицината, умните градове и общества, кръговата икономика, устойчиво развитие и суровини.

 

Допълнителна информация:

BEYOND: Beyond е пре-акселератор на JA България и дъщерната й компания The Edge: R&BD. Екипът зад проекта има над 20 години опит в обучението по предприемачество и създаването на иновативни стартъп компании. ​ Организацията прилага модела на отворените иновации, създавайки мултидисциплинарни екипи от хора с различни опит и компетенции, които създават работещи прототипи (MVP) на идеите си. Зад организаторите седят партньори като Novartis, Citi Bank, EIT Raw Materials, ITA Group, Oracle Academy, Telelink.

THE EDGE: Консултантска компания, която помага на млади иноватори и учени да комерсиализират разработките си. За целта The Edge: R&BD предоставя услуги като обучение в областта на предприемачеството, консултиране, фасилитиране и менторство на стартиращи компании и други. През годините компанията работи с партньори като представителството на MIT в Европа, Европейския институт за иновации и технологии, Световния център за комерсиализация на технологии към Университета KAIST в Южна Корея, както и редица световноизвестни университети и научно-изследователски организации.

PR Beyond Campaign 2020-21 20 10.docx

DOCX - 27 Kb

 

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg