Конференцията SHEleader@digital 2022 разкрива защо жените в технологиите и иновациите са ключът за преодоляването на климатичната криза

Kросдисциплинарният международен форум ще събере в София изявени застъпници на зелената трансфорация от света на бизнеса, технологиите и изкуствата

Наистина ли компаниите ръководени от дами инвестират повече във възобновяема енергия и ефективност и демонстрират по-добри финансови резултати? Как да различим корпоративния greenwashing от действително грижещите се за околната среда компании, когато избираме бизнес партньор или следващ работодател? Кои са последните тенденции в развитието на зелени иновации и стартъпи и какви са инструментите, които ги подпомагат?

Отговори на тези и още значими въпроси ще даде тазгодишното издание на SHEleader@digital - конференцията, посветена на жените лидери в света на технологиите и иновациите. За трети път на 6 октомври 2022 г. в София бутиковият форум ще събере на сцената на “Топлоцентрала” над 20 изявени български и международни бизнес лидери и лектори за обмен на опит и разгорещени дискусии отвъд корпоративните клишета. Събитието се провежда под патронажа на Мария Габриел, Европейски комисар по иновации, научни изследвания, култура, образование и младеж. Конференцията се организира от BCWT, MOVE.BG и EDIT, основен партньор на събитието е Изпълнителна агенция за насърчаване на малки и средни предприятия (ИАНМСП).

“Преходът към зелени модели и устойчивост е ключова тема за времето, в което живеем. Това не е трансформация, която се случва изолирано, а напротив - прониква на всички нива в обществения живот, в бизнеса, в изкуството. В глобален мащаб 80% от засегнатите от климатичните изменения са жени, неслучайно жените са и основния двигател на зелени иновации в различни сектори. Целта ни е да покажем добрите примери и така да вдъхновим трансформация на повече бизнеси и организации,”коментира Саша Безуханова, председател на Българския център на жените в технологиите (BCWT), организатор на SHEleader@digital. „Макар и основен двигател на зелени инициативи, както в общественото пространство, така и в бизнеса, гласовете на дамите се чуват рядко на големите форуми и това е причината повечето лектори на SHEleader@digital 2022 да са жени,“ допълва тя.

Лектори на световно ниво

Сред лекторите на тазгодишния форум са Любомила Йорданова, основател на компанията Plan A и световната мрежа за развитие на зелени иновативни бизнеси GreenTech Alliance. Нейната компания използва силата на данните, за да помага на бизнеси да намаляват въглеродния си отпечатък.

За това какво означава за една корпоративна структура да стане по-устойчива, ще разкаже от кухнята Ким Андреоли-Паске, старши директор в Cisco.

За базовите ценности на зелената трансформация на икономика и политики ще говорят еврокомисарят Мария Габриел и Саша Безуханова, основател на тинк-танка MOVE.BG и председател на BCWT.

Как природата и устойчивото развитие вдъхновяват изкуство, креативност и нови бизнес модели и продукти и кои са лидерите, които ще представят темите, ще разкрива постепенно в следващите седмици екипът зад SHEleader@digital.

Някои важни факти

От COP26 до национални и международни институции (под 30%), корпоративните бордове (29,5% в ЕС), стартъп екосистемата (30% и получават само 1% от финансирането),технологичния сектор (19%) и екипите на фондовете за рисков капитал (20%) - жените продължават да са недостатъчно представени на всички нива на вземане на решения.

Доказателства за ключовата им роля в наложителната зелена трансформация на политики и бизнес обаче има в изобилие. Данните показват, че парламентите с повече жени приемат по-строги политики за изменение на климата, което води пряко до по-ниски въглеродни емисии. Компаниите с повече жени в управителните си съвети са по-склонни да инвестират в производство на енергия от възобновяеми източници и енергийна ефективност, сочи проучване на UC Berkeley Haas School of Business. По този начин женското лидерство укрепва бизнеса, привлича най-добрите таланти (50% от поколение Z искат да работят за етични компании) и увеличават печалбите с до 18%. Жените предприемачи са по-склонни да стартират бизнес с принос към околната среда и носят повече от двойна възвръщаемост на своите инвеститори, твърдят от Boston Consulting Group.

Интерактивни и разчупени формати, практични идеи и съвети, които още на следващия ден могат да бъдат приложени в собствената организация, и вдъхновявщи лекции, преплетени с усещане за досег с природата и изкуството, както и още изненади, обещават от екипа на конференцията.

Билетите за SHEleader@digital са вече в продажба. Количествата за присъствено съпреживяване на събитието са ограничени и могат да бъдат закупени тук. Организаторите предоставят и възможност за онлайн включване на символична цена.

SHEleader@digital 2022 се организира партньорство с Schwarz IT, Обединена българска банка (ОББ), Cisco, Master Card, Bulgarian Stock Exchange, HPE operated by Selectium, Evedo, SuperHosting.

SHEleader@digital - FB Event Cover.png

PNG - 891 Kb

SHEleader@digital - Прессъобщение 1 - 07.август 2022.docx

DOCX - 20 Kb

SheLeader@digital visual 1.png

PNG - 457 Kb

SheLeader@digital visual.png

PNG - 445 Kb

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg