Кампанията „Сливи за смет“ събира ентусиасти за по-чисти планини
Софийски планински клуб обединява усилия с Лидл България в еко акция тази събота
За осма поредна година „Софийски планински клуб“ организира инициативата „Сливи за смет“ и кани всички желаещи да се включат в почистването на Витоша и Рила на 16 септември от 10:00 часа. Кампанията е вдъхновена от едноименната приказка и за всяка торба събран боклук, в знак на благодарност, участниците ще получат напълно рециклируема мрежичка със сини сливи. Тази година инициативата се осъществява с подкрепата на Лидл България. Компанията ще осигури както вкусните награди, така и торбичките за многократна употреба за всички ентусиасти, които се включат в акцията за почистване на любимите планини.
От създаването си през 2016 г., „Сливи за смет“ се превърна в ежегодна традиция, която насърчава всички граждани и техните семейства да се присъединят към каузата за опазването на естествената красота на планините. Пунктовете, на които ще се събират отпадъците и ще се раздават сливи тази година, ще са на четири локации на Витоша - хижа „Алеко“, под Симеоновските езера, около чешмата „Белата вода“ над квартал Бояна и в квартал Бистрица, края на алеята Гаунка, както и на една локация в Рила.
Всички плодове, които ще бъдат раздадени в рамките на съботната еко акция, са сертифицирани по GLOBALG.A.P., задължително изискване за качество, въведено от Lidl, което покрива критерии като безопасна употреба на пестициди, работа с качествени торове и семена, анализи на водите и др. Наред с тази сертификация, Lidl прилага строга система за контрол на качеството на плодовете и зеленчуците, която включва няколко ключови етапа – по целия път на продукта от полето до рафта в магазина. Всички сливи ще бъдат грижливо предадени на активните участници в 100% рециклируеми мрежички за многократна употреба, които съдържат и 80% рециклиран материал.
Подкрепата на Лидл България за каузата „Сливи за смет“ е израз на дългосрочния ангажимент на компанията за премахване на замърсяването с пластмаса и нейното рециклиране. Наскоро веригата въведе пилотен проект за обратно събиране на пластмасови бутилки и кенове, а грижата за природата и екосистемите е един от основните приоритети на компанията в нейната стратегия за устойчиво развитие.
Повече информация може да намерите в официалното събитие във Facebook.
Informazia za mediite_Slivi za smet subira entusiasti za po-chisti-planini_14.09.2023.docx
DOCX - 35 Kb
Lidl_SliviZaSmet_Vitosha_14.09.2023.jpg
JPG - 185 Kb
SliviZaSmet_akciq_2022_2.jpg
JPG - 299 Kb
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 120 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.
Милена Савчева-Тошкова