Иновационен лагер по финанси в дигитална среда с Junior Achievement България и MetLife

Иновационен лагер по финанси в дигитална среда с Junior Achievement България и MetLife

В инициативата, част от програмата “LifeChanger“, участваха над 80 младежи

Най-любопитните и мотивирани ученици от 16 училища от София, Варна, Бургас, Пловдив, Пазарджик и Враца, преминали успешно програмата „Разумни финанси“, участваха в изцяло онлайн провелия се финансов иновационен лагер, елемент от програмата „Знания, които променят живота“ (LifeChanger).  През тази учебна година 26 доброволци от MetLife България влязоха в ролята на учители и преподаваха предмета „Разумни финанси“, запознавайки младите хора с основните понятия от сферата на личните финанси.

„За шеста поредна година MetLife партнира на JA България в този проект, а бизнес доброволците от компанията, взели участие досега, са повече от 130. С техните усилия познанието за личните финанси и тяхното управление достигна до близо 2300 ученици.“, обърна се към участниците в лагера търговският директор на MetLife България, Анита Кирилова, която беше и един от тримата членове на журито. „За мен беше огромна чест и несравнимо удоволствие да съм днес с вас и да имам за фаворити всичките 8 отбора, които се представиха. Важно е да приемаме, че не всеки път в този живот ще бъдем перфектни и това, което е важно, е да се осмеляваме да даваме шанс на всички, защото вярвам, че това е екипността.“ – допълни г-жа Кирилова.  

Story image

Разделени в отбори от по 7 и 8 души, учениците разполагаха с почти 4 часа и  подкрепата на бизнес ментори от MetLife, за да решат финансов казус, в който герои бяха младото семейство Трифонови, с малка дъщеря и домашен любимец, изправени пред предизвикателството да наредят пъзела на своите лични финанси по най-добрия начин. Като част от решението учениците трябваше да опишат разпределението на доходите на семейството, да планират месечния им бюджет и да дадат препоръки за разпределение на спестяванията и планиране на инвестициите им.  Менторите от екипа на MetLife България провокираха учениците да генерират най-добрите решения. В края на близо четирите часа, отборите презентираха онлайн идеите си пред жури от мениджмънта на MetLife България и JA България. Най-аргументирано решение на финансовото предизвикателство даде отборът „Junior Ins.” Габриела Авкова (108 СУ „Никола Беловеждов, София), Василена Даскалска (ПТГ " Никола Йонков Вапцаров", Враца), Тина Гърненкова (АЕГ „Гео Милев“, Бургас) Алекс Желязков (АЕГ „Гео Милев“, Бургас), Мерйем Албайрак (ПМГ „Константин Величков“, Пазарджик), Росица Тончева (СУ „Черноризец Храбър“, Пловдив), Виктория Цветанова (108 СУ „Никола Беловеждов, София). Учениците заслужено заеха първото място и получиха и награди – СМАРТ часовници.

Story image

Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България, Емил Неделчев, Регионален мениджър директни продажби и Анита Кирилова, Мениджър продажби MetLife излъчиха отборите победители и поздравиха всички участници с вдъхновяващи послания за важността на успешното управление на финансовите средства в живота на всеки човек. „За всички ни това беше едно невероятно, дигитално, финансово, предприемаческо преживяване. Това, което ме впечатли в учениците, беше комплексният подход, който зная, че става запазена марка в мисленето на младите хора, срещнали се с програмите на Джуниър Ачийвмънт. Учениците в “LifeChanger” съумяха да намерят добрата синергия между различните елементи от казуса, знанията, които са получили през годината и съветите от менторите през деня.“, каза Милена Стойчева, изпълнителен директор на JA България

В условията на предизвикателствата свързани с COVID-19, “LifeChanger” премина в изцяло онлайн преподавана програма и така достигна дори до ученици извън пределите на проекта. За участието си в иновационния лагер и в програмата „Знания които променят живота“, Виктория Тошева, ученичка в СУ „Св. Паисий Хилендарски”, сподели: „Това преживяване беше много интересно и полезно за мен, повиши мотивацията ми за учене; подобрих финансовата си  култура и се подготвих за  вземане на бъдещи важни финансови решения; разбрах, че ако искам да живея спокойно и да съм сигурна, че парите ми  стигат за всичко необходимо, спестяването е първата стъпка в правилната посока!“

Story image

В предстоящите седмици до края на учебната година учениците ще доразработят своите бизнес идеи в предприемаческата програма „Учебна компания“ на JA България, с подкрепата на техните учители. Завършени и тествани в реална среда, бизнес идеите ще бъдат представени на Младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди“ на JA България, отново в онлайн среда от 8 до 12 юни.  Един от екипите ще получи и специалната награда на MetLife България „LifeChanger“, чек за 2000 лв.

За JA България

Вече 20 години JA България е водеща международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството. JA България е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 30,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

www.jabulgaria.org

= = = =

За допълнителна информация:

Светослава Стоянова, PR мениджър, JA България, t: +359 2 989 43 61, m: + 359 879 63 56 90, e: svetoslava@jabulgaria.org

MetLife Innovation Camp_news 26 05 2020_final.docx 17 KB

 

About MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България