IAB Digital Day 2024 очерта бъдещите тенденции в дигиталния маркетинг

Събитието се проведе под надслов „Generationally speaking” и разкри интересни прозрения за поведението на поколенията в дигитална среда

На 14 ноември в Интерпред, IAB България посрещна 19 български и световни експерти от маркетинга и технологиите, които споделиха своята експертиза пред 250 представители на дигитални и рекламни агенции, рекламодатели и медии.

Дигиталният ден на организацията, който премина под мотото „Generationally speaking”, разкри повече за бързия темп на развитие на технологичните иновации и отдели специален фокус върху отличителните характеристики между поколенията.

Първата лекция проведе проф. д-р Мариана Тодорова, футуролог и доцент в Института по философия и социология към БАН. Тя разказа за „пропастта“ между поколенията, дали всъщност те не могат да ни научат на нещо и доколко изкуствения интелект променя играта в това отношение. След нея в събитието се включиха и Мариус Мангану, управляващ директор, Tremend и Флорин Йонеску, вицепрезидент „Потребителски услуги“, Tremend. Те споделиха, че генеративният изкуствен интелект не трябва да плаши комуникационните специалисти, а да го интегрират в работата си в своя полза. Двамата показаха и обсъдиха интересни примери от индустрията, в които експертите използват последните технологии в кампаниите си успешно.

Мариус Мангану, управляващ директор, Tremend и Флорин Йонеску, вицепрезидент „Потребителски услуги“, Tremend
Мариус Мангану, управляващ директор, Tremend и Флорин Йонеску, вицепрезидент „Потребителски услуги“, Tremend

Своята експертиза сподели и Юлиан Добрев, основател и директор „Анализи“ в Blue Point. С над 25-годишен опит в маркетинговите изследвания, той обърна внимание на технологиите и перспективите, свързани с поколенческите различия.

Лекцията на Акин Дуяр, ментор и лектор от Берлинското училище по креативно лидерство, даде поле за размисъл в посока поколението Z и начинът, по който те възприемат работата. Според него нововъзникващите ценности на най-младото работоспособно поколение предполагат трансформации в цялостната икономика и работна култура.

Стефан Принс, Index Exchange, е дигитален експерт с дългогодишен опит в рекламната индустрия. В неговата лекция той говори за тенденциите в дигиталната среда по отношение на значението на поверителността, бисквитките, регулациите и какви са стъпките за добра подготовка от страна на бизнесите.

Независимият консултант и експерт в областта на онлайн рекламата, Матей Новак, представи пред аудиторията новозаформяща се тенденция – ритейл медиите. Според него след възхода на търсачките и социалните мрежи, каналите на ритейлърите ще се превърнат в третата голяма вълна в развитието на онлайн рекламата. Той посъветва бизнесите да обърнат внимание на този бързо развиващ се канал и очерта конкретни стъпки на база собствения си опит на чешкия пазар.

Актуалната тема за TikTok и пускането на спонсорираните реклами в платформата представи Александър Владимиров, мениджър „Клиентски решения“, ALEPH. Той сподели интригуваща статистика за потреблението на TikTok в България, какво искат да гледат потребителите в мрежата и даде приложими съвети за създаването на ефективно съдържание.

Лекционната част завърши с Одед Лави, BBR Saatchi&Saatchi, който говори за връзката между технологиите и психологията на различните поколения, как компаниите да привличат потребители от новите поколения и какви са разликите между тях.

Медиен панел с участието на Иван Брайков, dir.bg, Зоя Василева, bTV, Александър Варов, Netinfo и Мария Тойчева, Economedia
Медиен панел с участието на Иван Брайков, dir.bg, Зоя Василева, bTV, Александър Варов, Netinfo и Мария Тойчева, Economedia

В събитието се включиха и експерти от Pierre Fabre, Банка ДСК, Volt Premium Taxi, които разказаха за дигиталната трансформация на бизнесите. Как се променя дигиталния маркетинг, за да отговаря на промените в поколенията и нарастващата популярност на изкуствения интелект разкриха и професионалисти от Publicis Groupe България, Digitas, Etarget. Представители на Нетинфо, БТВ, Икономедиа и Dir.bg участваха в медиен панел, в който дискутираха как издателите трябва да напаснат бизнеса си спрямо различните аудитории.

Лекторите, взели участие на събитието
Лекторите, взели участие на събитието

След събитието се проведе коктейл, с подкрепата на Coca-Cola, Heineken и Domaine Boyar, по време на който посетителите имаха възможност да обменят опит и мнения с лекторите и да дискутират интересните теми от деня.

IAB Digital Day 2024_Press Release_19112024.docx

DOCX - 17 Kb

IAB Digital Day 2024_1.jpg

JPG - 24 Mb

IAB Digital Day 2024_2.jpg

JPG - 26 Mb

IAB Digital Day 2024_3.jpg

JPG - 12 Mb

IAB Digital Day 2024_4.jpg

JPG - 18 Mb

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg