Glovo привлече 450 милиона евро в кръг на финансиране от серия F, воден от Lugard Road Capital и Luxor Capital Group

Glovo привлече 450 милиона евро в кръг на финансиране от серия F, воден от Lugard Road Capital и Luxor Capital Group

● Испанската платформа за доставка на разнообразни стоки си осигури 450 милиона евро в кръг на финансиране от серия F, воден от Lugard Road Capital и Luxor Capital Group ● Чрез последния кръг от инвестиции Glovo засилва позициите си на пазарите, на които оперира и затвърждава статута си на световен лидер в сектора на доставките

София, 1 април, 2021 г. – Една от водещите световни компании за доставка на стоки от различни категории – Glovo, съобщи, че е привлякла инвестиции на стойност 450 милиона евро (530 милиона долара) по време на инвестиционния кръг от серия F, воден от базираните в Ню Йорк мениджърски компании Lugard Road Capital и Luxor Capital Group.

В кръга са участвали и предишни инвеститори на компанията като Delivery Hero, Drake Enterprices и GP Bullhound, което отразява както значителния потенциал за растеж в сектора на онлайн доставките, така и силното желание от страна на вече съществуващи акционери да инвестират в компанията.

След този кръг на финансиране, най-големият в историята за испанска стартъп компания, Glovo ще инвестира в разширяване на присъствието си на 20-те пазара, в които оперира в момента. Компанията ще се съсредоточи и върху разрастването на новосъздаденото си подразделение за бърза търговия (Q-Commerce), което представлява значителна част от нейния стратегически ангажимент за доставки на стоки и продукти от различни категории на тези пазари.

По-рано тази година Glovo обяви партньорство на стойност 100 милиона евро с базираната в Швейцария компания за недвижими имоти – Stoneweg. Сумата се използва за разширяването на мрежата от т.нар. „тъмни магазини“ (dark stores) на компанията и наемането на новия главен технически директор, Нарек Вердиан, който доскоро трупа опит като вицепрезидент на инженерния отдел на American Express. Вердиан ще управлява разширяването на инженерния екип на компанията от 300 на 500 души в централата на Glovo в Барселона и технологичните центрове в Мадрид и Варшава.

Подразделението за бърза търговия (Q-Commerce) се отличава с „ултра бързи“ доставки

Фокусът на финансирането за Glovo ще се съсредоточи около подразделението за бърза търговия (Q-Commerce) и ще задълбочи нейните уникални предложения от различни категории на всички пазари, в които оперира. Компанията, която има солидна база от над 10 милиона потребители и е маркетплейс платформа за водещи партньори, обръща особено внимание на развитието на своите категории чрез ключови партньорства на местно ниво. В най-големите градове, Glovo вече е в състояние да осигури ултра бързи доставки на близки разстояния в рамките на 10 минути, благодарение на мрежата си от „тъмни магазини“, тъй като от компанията очакват трайна промяна в потребителските навици към незабавните доставки.

 

Повече фокус върху хранителните продукти и партньорствата с водещи търговци

За да стимулира ръст в категорията за хранителни стоки, Glovo ще продължи да търси стратегически партньорства, подобни на тези със супермаркети като Carrefour, Continente и Kaufland, като същевременно ще инвестира в собствена инфраструктура и центрове за изпълнение. Понастоящем, компанията управлява „тъмни магазини“ в градове като Барселона, Мадрид, Лисабон и Милано, и планира да открие още подобни магазини във Валенсия, Рим, Порто и Букурещ, наред с други. Целта на Glovo е да управлява 200 „тъмни магазина“ до края на 2021 година.

 

Оскар Пиер, съосновател и главен изпълнителен директор на Glovo, споделя: „Радваме се, че продължаване да имаме подкрепата на Luxor Capital Group и на всички наши инвеститори. През последните няколко месеца се движим много бързо, но нашата визия остава непроменена. Тази инвестиция ще ни позволи да удвоим присъствието на нашите основни пазари, да ускорим лидерската си позиция на места, където вече се представяме силно, да продължим да разширяваме отличното си подразделение за бърза търговия, както и да внедрим още иновации в нашите уникални предложения от всички категории, за да разширим избора на клиентите.“

 

Джонатан Грийн, основател и мениджър „Портфолио“ в Lugard Road Capital, казва: „Нашата инвестиция в Glovo отразява ангажимента ни към компанията и към лидерския екип, който продължава да прави иновации и да променя пазара на онлайн доставките. Като дългосрочен инвеститор в Glovo, ние сме развълнувани да наблюдаваме как компанията продължава да удовлетворява своите клиенти чрез уникалното си разнообразно предлагане, на фона на огромна пазарна възможност както в съществуващите, така и в новите географски райони."

 

За Glovo

Glovo е иновативно мобилно приложение за доставка на разнообразни стоки и една от водещите световни платформи за доставка. Основана в Барселона през 2015 г., компанията оперира в регионите на Европа, Близкия изток и Африка. Приложението свързва потребителите с ресторанти, вериги за хранителни стоки, аптеки и магазини, и също така включва категория „Друго“, която позволява на хората да поръчват всичко, което пожелаят в техния град.

За повече информация, моля посетете: http://about.glovoapp.com/en/

 

За Lugard Road Capital

Lugard Road Capital е глобален мултимилиарден инвестиционен фонд, фокусиран основно върху публични и частни компании в секторите на интернет, софтуерите, потребителите и технологиите.

 

За Luxor Capital Croup

Luxor Capital Group ("Luxor") емултимилиарден инвестиционен фонд, основан през 2002 г. Прилагайки основен подход “отдолу нагоре”, Luxor има дългосрочен поглед към инвестициите и често работи в тясно сътрудничество с управленските екипи от компаниите в портфолиото си.

 

Glovo_Logo-Yellow Background.jpg 593 KB Press Release_Series F Round of Investment_01.04.21.docx 29 KB Glovo.jpg 1 MB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България