Двойно увеличение на интереса към програма за най-млади предприемачи на Джуниър Ачийвмънт

Двойно увеличение на интереса към програма за най-млади предприемачи на Джуниър Ачийвмънт

За трета година екипите на JA Bulgaria и PEPCO Bulgaria успяха да съчетаят уроците в класната стая с провеждане на онлайн интерактивни обучения по програма „Бъдещето съм аз. Предприемачество за най-малките“

„Какви са първите стъпки на един предприемач? Какво е екипна работа? Как да се организираме по време на работен процес? Как да степенуваме по важност различните дейности? И каква е ползата от това да се обединим в една благотворителна акция?“ – това са само част от въпросите, които децата на възраст между 5 и 10г. имат възможност да зададат на мениджъри и експерти от екипите на Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria) и ПЕПКО България (PEPCO Bulgaria), по време на съвместната им програма „Бъдещето съм аз. Предприемачество за най-малките“.

През новата учебна година отново ще бъдат комбинирани часове и занятия в класната стая с онлайн срещи с 16 класа от няколко училища и групи с деца от 14 детски градини. Това е почти двойно увеличение на участниците, спрямо миналата година, като този път програмата привлича участието на детски градини и училища от цялата страна. През учебната 2021/2022 в програмата ще се включат:

 

  • Основно училище "Васил Априлов" - Бургас
  • СУ "Епископ Константин Преславски" - Бургас
  • I ОУ "Св.Св.Кирил и Методий" - Монтана
  • СУ "Нешо Бончев" - Панагюрище
  • НУ "Патриарх Евтимий" - Плевен
  • СУ "Димитър Благоев" - Провадия
  • СУЕЕ за европейски езици “Св.Константин-Кирил Философ" - Русе
  • СУПНЕ "Фридрих Шилер" - Русе
  • ОУ "Виделина" - с. Сейдол
  • ОУ "Хр. Ботев" - с. Пелишат, Плевен
  • ОУ "Светлина" - с.Тополица
  • СУ "Отец Паисий" - Смолян
  • ДГ № 96 Росна китка - София
  • ДГ Бърборино - Средец

 

В програмата ще се включат и доброволци от страна на ПЕПКО България, които влизат в ролята на преподавател-експерт и спрямо учебния материал, ще споделят интересни примери и практики от реалния бизнес. Срещите с доброволците са в онлайн формат, за да могат да достигнат до участниците от различните краища на страната. По време на тези часове, децата имат възможност да научат от първа ръка какво е да работиш дадена професия, както да задават и да отговарят на въпроси, свързани с учебния материал.

„Въвеждането на темата „Предприемачество“ от ранна възраст, чрез интересни и интерактивни методи, помага на децата постепенно да развият предприемачески умения по един забавен начин. Целенасоченото включване на предприемаческо образование от детска възраст води до изграждане на познания и умения като екипна работа, лидерски умения, комуникация, умението да слушаш и разбираш другата страна, основа на финансова грамотност и умения да планираш. Развиването на основите на тези знания отрано, спомага за постигането на по-добра самоувереност, умения за взимане на решения, и самостоятелност в начинанията, които ги привличат“, споделя Васил Димитров, мениджър „Маркетинг и партньорства“, JA Bulgaria.

 

За партньорството ни с JA Bulgaria бих използвала един цитат на Хенри Форд: "Да се съберем заедно е начало. Да останем заедно е прогрес. Да работим заедно е успех.” Смятам, че тези проекти, по които ние работим заедно, наистина дават стойност и остават в съзнанието на децата, като изграждат у тях нов начин на мислене и дават по-реална представа за това какво е да си предприемчив чрез реални примери и казуси, които ние споделяме и включваме и децата да разсъждават“, сподели Ирена Тодорова, Маркетинг мениджър, ПЕПКО България.

 

Първата учебна среща по програмата бе на тема „Явор и зеленчуковата градина“, в която взеха участие Елена Маркова, маркетинг специалист, ПЕПКО България и Михаела Михайлова, оперативен асистент, ПЕПКО България, Диана Недева и Васил Димитров от Джуниър Ачийвмънт България. Участниците се възползваха от възможността и попитаха експертите за това каква е била тяхната желания професия. Всеки, който проявява интерес, може да намери запис от проведения онлайн урок тук.

В желанието си да подпомогнат успешното провеждане на учебната година, ПЕПКО България осигуриха средства за закупуването на 11 лаптопа, които бяха разпределени до избраните училища от програмата на лотариен принцип. Новата учебна година стартира и с конкурс, насочен към децата, до които достига програмата. Децата са поканени да опишат и нарисуват свой идеален магазин, а 21 късметлии ще бъдат изненадани с поощрителна награда таблет или подаръчен ваучер от ПЕПКО преди Коледа 2021.


За проекта:

Oт 2019-та година досега Джуниър Ачийвмънт България и ПЕПКО България работят заедно с училища от цялата страна, предоставяйки възможност на децата да се срещнат с професионалисти от PEPCO Bulgaria, които да им разкажат за своята работа и да ги вдъхновят да поемат активно бъдещето си в свои ръце. Проектът стартира на базата на образователната програма „НИЕ“ на Джуниър Ачийвмънт България и цели да въведе най-малките ученици чрез метода „учене чрез правене“ в света на бизнеса и предприемачеството, като им осигури както практическите знания, така и реалният мост с бизнеса.

 

За JA Bulgaria:

Вече над 24 години JA Bulgaria е водеща нестопанска международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA Bulgaria използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството. Екипът на организацията вярва и работи за каузата „От предприемчиви хора към щастлива нация“. JA Bulgaria е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 40,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

Контакти:

Васил Димитров

Мениджър Партньорства и Маркетинг, JA Bulgaria

тел. +359 879 635 690

За ПЕПКО България:

PEPCO e бързоразвиваща се търговска верига, която има над 2500 магазина в Европа. Предложенията ѝ целят да предоставят на клиентите най-добрите възможности за пазаруване и най-лесния достъп до всички продукти, от които те имат нужда всеки ден, за да обличат семействата си и да обзавеждат и декорират домовете си. Днес PEPCO има магазини в 15 европейски държави: от Естония на север до Италия на юг, от Испания на запад до Румъния на изток. Милиони клиенти посещават магазините на PEPCO всеки месец, като извършват над 20 милиона транзакции в цяла Европа. ​

Контакти:

Ирена Тодорова

Маркетинг Мениджър, ПЕПКО България

PR JAB PEPCO KH3 - Lesson one.jpg 205 KB PR JAB PEPCO KH3 - School Year Started 21 11 30 Final.docx 2 MB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България