Деца от цяла България участват в „Новият цвят на пролетта“ 2021 – творческа образователна програма на Джуниър Ачийвмънт

Деца от цяла България участват в „Новият цвят на пролетта“ 2021 – творческа образователна програма на Джуниър Ачийвмънт

Трите пролетни срещи включват ученици на възраст от 5 до 10 години и са част от програмата „Бъдещето съм аз. Предприемачество за най-малките“

Тази пролет ще е съвсем различна за най-младите участници в програмата „Бъдещето съм аз. Предприемачество за най-малките“, организирана от Джуниър Ачийвмънт България (JABulgaria) и ПЕПКО България (PEPCOBulgaria).  Децата имат възможност да се докоснат до разнообразието на цветната палитра, да разберат повече за силата и ролята на цветовете, както и да експериментират чрез поредица от практични занимания. Трите пролетни срещи включват деца на възраст от 5 до 10 години, като участниците са от детски градини и училища основно от Пловдив и София.

„Силата на цветовете“ бе първата откриваща тема, която се проведе с пъстрото и запомнящо се участие на Десислава Янева – изкуствовед с дългогодишен опит и познания в работата с деца и юноши. Самата Десислава се представи като „пътешественик из страната на образите и преводач между художника и зрителя“. И има защо. Урокът започна с въпрос за уникалността и как всеки един човек е специален. Едно от децата сподели, че според нея „всеки човек е специален, защото има свой талант.Може един да бъде добър в рисуването, а друг да не бъде добър в това, но например в математиката. И така всеки е специален със своя талант.“

Story image

Десислава разказа за това как цветовете могат да подчертаят тази уникалност – как червеното привлича внимание, синьото и лилавото могат да ни размечтаят, бялото свързваме с новото начало, а черното е като земята, очакваща прегръдка и снежна покривка до пролетта. Докато рисуваха, децата научиха много любопитни неща за пречупването на светлината и появата на дъгата, топлите, студените и неутралните цветове, както и какво се получава при смесването на синьо и жълто например.

“Благодаря за възможността да бъда част от програмата "Бъдещето съм аз. Предприемачество за най-малките" на Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria) и ПЕПКО България! Тематичните занимания с изкуство са един прекрасен начин за изграждане на интердисциплинарни връзки между изучаваните в училище различни предмети и стимулиране на въображението, което е портал към новите идеи, към по-правилното разбиране на света и мястото ни в него.   Убедена съм, че когато такива проекти са подкрепяни активно от бизнеса, това ще доведе до запълване на пропастта между теоретичните знания и практичността на живота.”, сподели след урока Десислава Янева.
„Впечатляващо е какво влияние могат да оказват цветовете на нашето усещане, мислене, емоции, дори щастие. И най-вече на нашата способност да бъдем креативни. Децата по принцип са по-чувствителни към цветовете, може би защото и сетивата им все още не са пренаситени от натрупани възприятия. В една от срещите с преподавателите, участващи в програмата, забелязахме с какъв ентусиазъм и с какъв широк диапазон от идеи децата успяваха да комбинират различни цветове, материи и декорации, като всички се превърнаха в умели творци. Този опит сега е пренесен към всички участници в програмата и сме благодарни на всички преподаватели, които активно спомагат за развитието на творческите дарби сред най-малките и на всички млади участници, които не спират да ни вдъхновяват със своята креативност, която е най-силното качество на всеки един предприемач.“, сподели Васил Димитров, мениджър „Партньорства и маркетинг“ на Джуниър Ачийвмънт България.
“Тази година решихме да подкрепим този прекрасен проект на Джуниър Ачийвмънт България, защото в ситуация на пандемия, децата имат нужда да бъдат потопени в една малко по-цветна реалност и за нас е интересно да ги видим в ролята им на творци, да ни дадат възможност да видим чрез проектите им силата на тяхното въображение и дали с нашия избор на цветове на пролетта и новата ни колекция сме успели да бъдем адекватни на очакванията и търсенията на нашите най-малки клиенти.“, споделя Ирена Тодорова, маркетинг мениджър, ПЕПКО България, която присъства при всички срещи и взима активно участие при всяка възможност. „При нас децата винаги харесват дрехи на свои любими герои от филмите на Дисни, а големите са силно повлияни от това какво е модерно в тяхното микро тийн общество, както и в различните платформи, които следват (като TikTok). С удоволствие и интерес следим всеки един урок и виждаме колко талантливи са децата, което гарантира интересни и различни проекти в края на това цветно предизвикателство. Пожелавам успех на всички участници! Бъдете смели и цветни в мечтите си!”

Във втората среща с младите творци, специален гост бе г-жа София Бонева от 23 СУ "Фредерик Жолио-Кюри", която водеше урок с тема „Стилно и оригинално“. София Бонева сподели интересни визуални материали за модата и също така конкретно за детската мода. Изненадата за всички бе, когато г-жа Бонева включи в провеждането на урока и някои от своите ученици, които проявиха активно желание да споделят своите опит и познания. Така самите те се превърнаха в млади преподаватели и заедно с нея говориха за облеклото, стиловете и професиите в света на модата. Едно от децата – Мария - разказа любопитни истории за това как още от каменната ера са били използвани различни миди, зъби и части от раковини за украса на облеклото. Ивчо от същия клас насочи вниманието към това как от пластмаса чрез рециклиране се произвеждат дрехи и по този начин се пази околната среда. Децата също помогнаха на г-жа Бонева да сподели как са изработвали текстилни торбички от дрехи, които също така могат да бъдат чудесен начин да продължим да сме с любимите си дрехи, които вече не можем да носим. Посланието, което децата изпратиха накрая, беше, че „когато вие от ранна възраст подходите с грижа към природата, имаме по-голям шанс да привлечем внимание и сред възрастните, които могат да променят света към един по-природосъобразен свят.“

Story image
След урока, г-жа Бонева развълнувано сподели: „Щастлива съм, че имах възможността да участвам като водещ на урока с тема „Стилно и оригинално“ –  вторият  от пролетните часове „Новият цвят на пролетта“ 2021 на Джуниър Ачийвмънт България и ПЕПКО България. Оказа се, че темата за модата вълнува дори най-малките ученици. Постарах се по атрактивен начин да им представя факти за историята на модата, за видовете мода, професиите, свързани с дизайна и създаването на мечтаното облекло. С моите ученици, делфинчетата от 2.б клас на 23 СУ „Фредерик Жолио-Кюри“, сме отдадени на каузата за опазване на околната среда. Ние не просто говорим колко е важно да имаме отговорно отношение към природата, но и действаме. Класът ни е единственият от град София, който се класира за втора учебна година на националния кръг по гражданско образование с проект „Аз съм част от веригата“. Решението да споделя идеята за намаляване на употребата на полиетиленови торбички, беше продиктувано от желанието ми все повече хора – деца и възрастни да се замислят в посока личен принос за опазване на общия ни дом – планетата Земя. Споделихме нашия опит и ги насърчихме те също да използват вече непотребните фланелки и потничета, като изработят от тях стилни и оригинални торбички за многократна употреба. Впечатлена съм от професионалното отношение на ПЕПКО България към своите клиенти, предлагайки и дрехи със сертификат GOTS, който гарантира, че всеки етап от производството – от суровия материал до крайния продукт – се извършва според високи социални и природосъобразни критерии. Символът GOTS означава най-високо качество, безопасност за кожата и грижа за околната среда. Искрено се надявам, че с проведеното занятие „Стилно и оригинално“ сме предали нататък една добра идея, която ще промени съзнанието на много хора по отношение на опазването на средата, в която живеем.“

И още нещо!

Голямата изненада за децата бе обявения от организаторите конкурс на тема „Новият цвят на пролетта“, който ще се случи по време на трите урока. Всички желаещи да участват в конкурса могат да изпратят снимка на своя рисунка във формат А4 (хоризонтален формат), която да е в тон с темата и да покаже как децата възприемат един от най-пъстрите сезони на годината. Като награда, 27 деца ще могат да получат своя автентична тениска, върху която ще бъде отпечатана тяхната уникална рисунка. Така децата ще се превърнат в истински представители на новата модна линия тази пролет. Имената на печелившите късметлии ще бъдат обявени на 3 май, 2021 на Facebook страницата на Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria).


За проекта:

Oт 2019-та година досега, PEPCO BULGARIA и Джуниър Ачийвмънт Българияработят заедно с училища от София и Пловдив, предоставяйки възможност на децата да се срещнат с професионалисти от PEPCO BULGARIA, които да им разкажат за своята работа и да ги вдъхновят да поемат активно бъдещето си в свои ръце. Проектът стартира на базатана образователната програма „НИЕ“ на Джуниър Ачийвмънт и цели да въведе най-малките ученици чрез метода „учене чрез правене“ в света на бизнеса и предприемачеството, като им осигури както практическите знания, така и реалният мост с бизнеса.

 

За JA Bulgaria:

Вече над 20 години JA Bulgaria е водеща нестопанска международна организация у нас, с утвърдена репутация в предоставянето на иновативно и модерно образование от най-ранна възраст до университета. Портфолиото от образователни продукти и услуги включва програми в 3 тематични области: предприемачество, финансова грамотност и умения за работа. JA използва т.нар. прогресивен или надграждащ предишните етапи модел на образование („от АБВ до PhD“), чрез който устойчиво се изгражда ключовата компетентност предприемчивост и инициативност. Образователната философия на JA се базира на методите на учене чрез правене и смесено обучение (blended learning) с използване на дигитализирано интерактивно съдържание и високи технологии. Бизнес моделът на организацията се отличава с тясно сътрудничество с бизнеса и хората от практиката, които участват в създаването и предоставянето на образователно съдържание, обучение и услуги, както и разработването на политики в областта на образованието и предприемачеството. Екипът на организацията вярва и работи за каузата „От предприемчиви хора към щастлива нация“. JA Bulgaria е член на JA Worldwide и JA Europe и годишно достига до 30,000 ученици и студенти от 450 населени места в страната.

Контакти:

Васил Димитров

Мениджър Партньорства и Маркетинг, JA Bulgaria

тел. +359 879 635 690

 

За ПЕПКО България:

PEPCO е европейска верига от дискаунт магазини, предлагащи облекла за цялото семейство и домакински артикули. Компанията расте динамично в Полша в продължение на повече от 20 години. Превърнахме се в най-популярния търговец на детски дрехи и водещ доставчик на декоративни продукти. Към днешна дата магазините на PEPCO са общо над 2,000, разположение в България, Чехия, Хърватия, Естония, Унгария, Литва, Румъния Полша, Словакия, Словения, Италия и Сърбия. Дължим успеха си на нашите служители и тяхната ангажираност. Нашата мисия е да осигурим на клиентите ни най-лесен достъп до артикулите, които желаят и от които се нуждаят всекидневно - да обличат семействата си, да декорират и организират дома си на много ниски цени. Главната ни цел е да изградим бизнеса си по устойчив начин, като се фокусираме върху трите основни области на развитие -  нашите служители, процеси и продукти. PEPCO България отвори своите първи два магазина на 15.03.2019 като до ден днешен разполага с 70 магазина в цяла България. Растежът на компанията тепърва предстои, като PEPCO се старае да е максимално близо до своите клиенти. Разбираме, че нашият динамичен растеж води до въздействие върху нашия свят – както в екологичен, така и в социален аспект. Приемаме тази отговорност сериозно и затова полагаме всички възможни усилия да надхвърлим основната, свързана с продажбите, роля  на търговеца на дребно.

Контакти:

Ирена Тодорова

Маркетинг Мениджър, ПЕПКО България

 

СНИМКОВ МАТЕРИАЛ: ВИЖТЕ ТУК

 

Picture1.jpg 208 KB Picture2.jpg 197 KB Picture3.jpg 201 KB Picture4.jpg 214 KB PR JAB PEPCO KH3 - New Colors of Spring 21 04 20 final.docx 41 KB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България