Българският потребител – рекордьор на Glovo, е похарчил 5182 лв. за 1219 поръчки в рамките на една година

Българският потребител – рекордьор на Glovo, е похарчил 5182 лв. за 1219 поръчки в рамките на една година

● В Румъния първенецът е отделил 47 800 евро за 13 590 поръчки, а абсолютният рекорд се държи от испанец с платени близо 130 000 евро за 17 564 поръчки ● Първата поръчка в България е направена през февруари 2021 г. от азиатската верига за храна Wok to Walk, а последната за 2021 г. - на 31 декември в 19:12 ч. - здравословна вечеря с тортила, салата и тиквен чийзкейк ● Топ 3 желанията на българските потребители са свързани с храна: пица, бургер и суши ● Денят и часът с най-голям брой поръчки у нас е 13 декември 2021 г., 13:02 ч. - 317 доставени поръчки

Glovo, една от водещите световни платформи за доставка на разнообразни стоки, представи обобщени данни за 2021 година за тенденциите, свързани с нейната онлайн търговия. С разширяване на присъствието през миналата година в 9 нови държави и 510 градове, сред които и България, компанията вече оперира в 25 страни, близо 1300 градове и сумарно покрива население от 700 милиона жители (към декември месец 2021 г.). За сравнение, населението с достъп до нейните услуги през 2020 г. възлиза на 127,8 милиона жители (ръст на годишна база с над 5 пъти). ​

В международен план Glovo е развила редица нови услуги през 2021 г. Това са т. нар. микро фулфилмънт центрове (предлагащи ежедневно широка гама от продукти чрез услуги за бърза доставка – общо 96), CookRooms (помещения, оборудвани с кухни, които Glovo предлага на своите партньори „за приготвяне на храна за доставка“, без да е необходимо да наемат собствени търговски пространства – повече от 100 ресторанта по света са използвали 141 „CookRooms” на компанията), Glovo Concepts (собствено портфолио от виртуални марки за храна, които подпомагат партньорите да разширяват избора и качеството на храната с доставки до потребителите – повече от 500 ресторанта участват в тази програма).

През 2021 г. броят на новите служители в Glovo е удвоен, с над 1800 новоназначени и общо над 3 200 служители в цялата мрежа. 32% от ръководните позиции в компанията са заети от жени (към дата 21 ноември), а 16,61% от жените са на технически позиции.

По отношение на въглеродната неутралност, Glovo се ангажира в глобален план да неутрализира 100% от въглеродните емисии в цялата си верига и постигна това в края на 2021 г. През изтеклата година 90% от поръчките за храна са доставени без пластмасови прибори, а намалената употреба на неустойчиви опаковки и хранителни отпадъци е довела до значително съкращаване на въглеродните емисии - 5263 тона въглероден диоксид, като също така е повишена ефективността при доставките с използването на електрически превозни средства. През същия период са доставени 400 000 храни за социални каузи и са спестени над 200 кг. храна.

 

Любопитни факти и данни от мрежата на Glovo за 2021 г.:

 

  • Най-предпочитаните храни са пица, бургери, грил, пиле - в България това е бургер, а най-харесваните кухни са италианската, японската, китайската, американската и испанската. Със 71% са нараснали поръчките на веганска храна спрямо 2020 г.
  • Българите поръчват всевъзможни стоки – от храна от търговски обекти или хранителни вериги, през електроника, дрехи, детски стоки, лекарства, цигари, вино, храна за домашни любимци, дамска козметика, до автомобилни аксесоари. Така например, сред любопитните поръчани артикули у нас са задна лява въздушна възглавница за БМВ 5 е61, перука за коса, дъждобрани, контактни лещи, месо. Някои потребители дори изпращат на куриерите снимки на своите списъци за пазаруване.
  • Първата поръчка за 2021 г. в мрежата на Glovo включва 6 торбички за лед и е направена в Барселона. Последната пък е регистрирана на 31 декември в Алмада, Португалия – бутилка водка и бутилка уиски.
  • Денят с най-много поръчки по света е 18 декември – почти 1,4 милиона.
  • Най-поръчваните продукти от микро фулфилмънт центровете в Европа са вода, кубчета лед, банани, бира, портокалов сок.
  • Делът в покупките на една от най-щекотливите категории стоки – играчки за възрастни, е нараснал с 20% през 2021 г., в цялата мрежа на Glovo. През седмицата на Свети Валентин броят на доставените играчки за възрастни нараства с над 120%. Страната с най-много продадени тестове за бременност е Португалия, а Испания държи челното място по брой на поръчваните презервативи - 18700 складови единици.
  • Най-странните доставени стоки са документи за развод в Черна гора, насекоми за анаконда в Грузия, 732 пакетчета чай в Полша, играчки за възрастни в Испания в една обща поръчка, възлизаща на стойност 800 евро.
  • Държавите с най-голям даван бакшиш на куриерите през 2021 г., са Румъния (21,86% от потребителите дават средно по 7.6 евро), Испания (21,28% от тях дават средно по 4 евро) и Хърватска (18,53% дават средно 2.9 евро).
  • 180 000 куриери на компанията са изминали 571 745 324 км. по света, сравнено с 52 000 обиколки около Луната
  • Glovo е партнирала на 120 неправителствени организации или кампании през изминалите 12 месеца.

 

Пълният отчет на Glovo за 2021 г. е публикуван тук.


За Glovo

Glovo е иновативно мобилно приложение за доставка на разнообразни стоки и една от водещите световни платформи за доставка. Основана в Барселона през 2015 г., компанията оперира в регионите на Европа, Близкия изток и Африка. Приложението свързва потребителите с ресторанти, вериги за хранителни стоки, аптеки и магазини, и също така включва категория „Друго“, която позволява на хората да поръчват всичко, което пожелаят в техния град.

За повече информация, моля посетете: http://about.glovoapp.com/en/

Glovo EOY report_31.01.2022.docx 42 KB Glovo_EOY report 2021.png 27 KB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България