Атрактивна конструкция „Вълк“ стимулира рециклирането в Сливен
Еко проектът е финансиран по програмата „Ти и Lidl за по-добър живот“
Нестандартна метална конструкция за разделно събиране на пластмасови бутилки беше инсталирана в градската градина на град Сливен. Атрактивното съоръжение във форма на вълк има за цел да повиши интереса на гражданите към опазване на околната среда и да ги стимулира да рециклират. Това е първата от поредицата метални фигури на животни за събиране на пластмаса, които предстои да бъдат монтирани в рамките на проекта „Сливен рециклира“. Той се реализира от сдружение „Юнайтед Фючър“ - един от финалистите в петото издание на най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България - „Ти и Lidl за по-добър живот“.
„Нашата цел е да разраснем мрежата от домакинства, които рециклират регулярно. Повишавайки интереса на гражданите по тази тема, считаме, че местните власти също ще обърнат по-голямо внимание на настоящия проблем с липсата на алтернативи за ефективно разделно събиране на отпадъци. Стремежът ни е да направим разделното събиране на отпадъци популярна и масова активност“, сподели Красимир Дончев, учредител и член на Управителния съвет на сдружение „Юнайтед фючър“.
Всяка от металните конструкции по проекта има капацитета да събира между 5-20 кг. пластмасови бутилки, според това дали те са смачкани или не. До края на месец юли се очаква да бъдат създадени още две подобни инсталации с формата на животни. Предвидено e всички съоръжения да бъдат поставени на възлови градски локации, за да достигнат до възможно най-много жители, а нестандартните им форми целят да привлекат към каузата не само възрастни, но и да ангажират с темата младежи и деца.
Освен изграждането на конструкциите, от ноември до момента вече са проведени и четири големи кампании за разделно събиране на пластмаса в рамките на проекта. Благодарение на тези акции, местната общност успява да събере 902 кг., което в обем се равнява на 6 големи буса със смачкана и сортирана пластмаса.
„Сливен рециклира“ е част от одобрените проекти в област „Околна среда“ в юбилейното пето издание на инициативата “Ти и Lidl за по-добър живот”, проведено през 2022 г. За пет години (2017-2022) Лидл България е подкрепила през програмата 119 граждански идеи в 58 населени места в цялата страна с общ фонд от 915 000 лв., които са оказали въздействие върху живота на над половин милион българи. Инициативата се реализира в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.
Informatsia za mediite_Konstruktsia vulk stimulira recikliraneto v Sliven_Ti&Lidl_12.05.2023.doc
DOC - 55 Kb
UnitedFuture_SlivenReciklira_Ti-i-Lidl_12.05.2023.png
PNG - 4.8 Mb
За Лидл България
Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа, част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в над 30 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 118 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.
Милена Савчева-Тошкова