*77% от потребителите във Viber в България вярват, че учебната година трябва да започне присъствено

*77% от потребителите във Viber в България вярват, че учебната година трябва да започне присъствено

Според резултатите от анкета, проведена от Rakuten Viber в 24 страни в Европа, Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Северна Америка, 74% от потребителите на най-популярната платформа за комуникация в България – Viber ще я използват, за да поддържат връзка едновременно с учители, ученици и родители, по време на образователния процес

Rakuten Viber, едно от водещите приложения за комуникация в света представи резултати от глобална анкета, която се проведе сред 185 000 участника от различни страни. Проучването бе проведено в 24 страни включително и България, а резултатите категорично показаха , че потребителите използват активно приложението наред с другите платформи за онлайн обучение. В световен мащаб над 70% биха използвали Viber, за да общуват едновременно с учители, родители и ученици през предстоящата учебна година.

В България повече от 77% от гласувалите в анкетата, проведена в официалната Viber общност Viber България, вярват, че учебната година трябва да започне присъствено. Освен това, същият въпрос бе зададен и в специализираната общност на учителите във Viber – където анкетираните дадоха 74% в полза на присъственото обучение. Анализът на резултатите показва, също така, че значителен процент от потребителите в България използват и десктоп версията на популярното приложение - за образователни цели. Съответно 25% от отговорилите твърдят, че използват единствено десктоп версията или комбинация от мобилна и десктоп версия на Viber за образователни цели.

Story image

Освен в България, глобалната анкета се проведе в страни като, Великобритания, Франция и Германия, както и държави от Азиатско-тихоокеанския регион, Близкия Изток и Северна Африка.

Изминаха няколко месеца от началото на пандемията от COVID-19 и училищата по цял свят все още обмислят как е най-добре да започне следващата учебна година. На много места, учениците ще се завърнат по класните стаи, като спазват всички мерки за безопасност. Други пък ще се опитат да приложат хибриден модел или ще продължат изцяло дистанционно.

Според последното становище на Министерство на образованието в България, учебната година ще започне присъствено от 15-ти септември. Дали обаче това ще се запази за цялата година или ще настъпят  промени, предстои да разберем. Независимо каква е ситуацията, Viber общностите са задължителен съюзник, който директно ще подкрепи учебния процес, независимо дали ще бъде в класните стаи или онлайн.

Без значение от формата, новите модели на обучение ще изискват и нови методи за насърчаване на образованието по начин, който да бъде най-близък до вече познатия, доколкото е възможно, и да гарантира, че всички получават достъп до необходимите им ресурси. Viber общностите може да са безценно средство за учениците и учителите, независимо дали учебните занятия ще се проведат онлайн или офлайн.    

За да подпомогне максимално ученици и учители, Viber ще представи през следващите седмици няколко нови функционалности. Например опцията за куиз в анкети в общностите и груповите чатове, която вече е налична за почти всички потребителите, както и напомняния в Моите бележки (My notes) и подобрена галерия за снимки и видео. В края на последната учебна година, Viber бе използван за различни учебни цели по цял свят. Според проучване, проведено вътрешно от компанията сред 8 държави от Централна и Източна Европа – в края на учебната година, 65% от запитаните учители, посочват, че са използвали Viber, като инструмент който улеснява общуването между часовете.

„Само до преди година, идеята обучението да е 100% дистанционно, изглеждаше като фикция от бъдещето. Сега обаче заради кризата предизвикана от COVID-19 видяхме, как това се случи само за няколко седмици! Аз самият като родител използвам Viber, за да общувам с децата, защото е възможно най-безопасния начин за комуникация, а искам да ги предпазя от това компании да могат да им събират личните данни. Това, което наблюдавам през последните месеци в глобален мащаб е, че много родители, ученици и учители използват активно Viber, за да общуват помежду си и да продължат да провеждат учебния процес. Горди сме, че можем да предоставим именно тази гъвкавост и сигурност на учителите, родителите и учениците.“ споделя Джамел Агауа, главен изпълнителен директор на Rakuten Viber

За проучването в България:  

*Анкета проведена в официалната общност на Viber Bulgaria, участвали 11 020 потребители.

Анкета проведена в официалната общност на учителите – Viber наръчник за учители, участвали 2 030 потребители.


За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

Rakuten Viber е част от семейството на Rakuten Group, световен лидер в електронната търговия и финансовите услуги. Rakuten Viber е официален канал за комуникация на FC Barcelona, както и официален партньор на Golden State Warriors за изпращане на съобщения и разговори.

Присъединете се към Viber и се насладете на най-доброто комуникационно изживяване в света.

08092020_Viber Back to School.docx 30 KB
Румяна Танчева PR мениджър, MSL Sofia

 

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България