400 ученици в 6 града ще подобрят финансовата си грамотност с участие в програмата „Знания, които променят живота“

400 ученици в 6 града ще подобрят финансовата си грамотност с участие в програмата „Знания, които променят живота“

LifeChanger се реализира от JA България и МетЛайф за шеста година у нас и ще се преподава в 16 класа в София, Пловдив, Варна, Бургас, Враца и Пазарджик

Започва новото издание на програмата „Знания, които променят живота”. Тя е насочен към повишаване на финансовата грамотност на младите хора и придобиване на умения за управление на личен бюджет. Ученици, учители и бизнес доброволци се събраха в София, за да сложат празничен старт на начало на петото издание на програмата. Участници през 2018/2019 учебна година ще бъдат ученици от 9. и 10. клас в 6 града в България. „Знания, които променят живота“  (LifeChanger) е инициатива на образователната организация JA България и МетЛайф България, като за шеста поредна година се подкрепя от Фондация МетЛайф.

26-ма доброволци от МетЛайф България ще представят в клас петте теми на програмата „Разумни финанси“, разработена от JA България. Те ще я преподават от декември  до април в общо 16 класа в училища в София, Варна, Бургас, Пловдив, Пазарджик и Враца. Участници в проекта LifeChanger ще бъдат 400 ученици, които не изучават предмет свързан с управлението на личните финанси. Бизнес доброволците от МетЛайф ще влязат в ролята на учители, които ще преподадат учебното съдържание. Темите обхващат областите спестяване, инвестиране, кредити, застраховки, личен бюджет, семейно финансово планиране и целеполагане.

Story image
Учениците и доброволците бяха поздравени от директор маркетинг и комуникации в МетЛайф България, Антон Дуков: „Работата на моите колеги в клас ще бъде изключително отговорна. Онова, което ще научите за личните финанси от доброволците от МетЛайф през тази учебна година, ще ви помогне да подредите пъзела на своите познания за боравенето с личните средства и да се грижите за финансовото си здраве“.
Светослава Стоянова и Джулия Велинова от екипа на JA България разясниха и пред какви предизвикателства ще бъдат изправени участниците: „В теоретичната част ще минете през различни финансови, а също и кредитни сценарии, ще бъдете поставяни в ситуации, като в реалния живот и ще трябва да правите избори. В рамките на учебното съдържание „Разумни финанси“ ще се запознаете и с играта “Избери своя успех”, която е с изключително практическа насоченост и онлайн, в реално време ще проверите как е разумно да инвестирате или пък да спестите, за да постигнете удовлетворяващ  резултат. Участието ви в тази програма е възможност, която ще оценявате в хода на целия ви активен живот като възрастни хора, защото ще развиете мислене, ориентирано към решаване на проблемите и устойчиви резултати.“

Като част от обучението по лични финанси на учениците, има заложено едно предизвикателство за тях и техните семейства – съставяне на семеен бюджет, за семейна ваканция – как биха разпределили сумата за една семейна ваканция, къде биха се насочили. Най-добре аргументираните от финансова гледна точка бюджети ще се състезават, а най-добрите ученици от цялата страна ще участват през пролетта на 2020 г. във финансов иновационен лагер, където с подкрепата на менторите от МетЛайф ще решават финансово предизвикателство.

Всички ученици и учители, участващи в проекта са поканени да се включат и в програмата „Учебна компания“ на JA, където с подкрепата на своите учители и бизнес ментори ще създадат продукти и услуги, с подчертана социална насоченост и полза за обществото. В края на учебната година те ще се състезават и за наградата на МетЛайф – “LifeChanger”, носителят на която – една от учебните компании, ще бъде обявен по време на Младежкия бизнес форум „Изгряващи звезди“.  

28 11 2019_ JA news_LifeChanger startira za 6-ta godina v 6 grada.docx 21 KB

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, една от най-големите маркетинг и комуникационни групи в страната, която функционира под единен бизнес модел и предлага на своите клиенти постоянен и централизиран достъп до инструментите на групата и опита на екипа, като работи в тясно сътрудничество с регионалните офиси и дава персонализирани и индивидуални решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България