365 000 лв. ще дари Lidl за развитие на местните общности в България

Кандидатури по програмата се приемат до 28 октомври

С фонд от 365 000 лв. Лидл България ще финансира граждански проекти през най-голямата си социално отговорна инициатива „Ти и Lidl за нашето утре“. Сумата беше събрана, след като в периода от 18 септември до 18 октомври компанията отделяше по 5 ст. на всеки касов бон в магазините си в страната. Така, общият фонд в подкрепа на местните общности за шестте издания на програмата, възлиза на стойност от близо 1,3 млн. лв.

Обединени от добра кауза и със светъл дух, хората могат да постигнат необикновени неща. Затова още от самото начало създадохме „Ти и Lidl за нашето утре“ с идея ние като отговорна компания да изпълним своя ангажимент да допринасяме за по-пълноценния и качествен начин на живот на хората в България, като подкрепим стремежите на местните общности към едно по-добро утре. Тази наша инициатива беше новаторска по идея и мащаб още при създаването си и се доказа като движеща сила за промяна - влиянието ѝ се разпространи в цялата страна и обхвана над половин милион души. Искрени благодарности към нашите клиенти, които вярват в каузата за едно по-добро утре, което градим заедно, и ни помагат да продължаваме да подкрепяме вдъхновяващите граждански идеи - просто докато пазаруват в Lidl", каза Милена Драгийска, изпълнителен директор на Лидл България.

Инициатива на Лидл България бе трансформирана в началото на лятото след мащабно проучване на нагласите и нуждите на местните общности и неправителствените организации. От тази година Lidl надгради програмата с нови тематични области с фокус върху актуалните потребности на обществото – като категориите #BeActive (насочена към насърчаване на активния начин на живот и гражданската активност), #BeFair (насочена към преодоляване на социалните неравенства) и #BeVocal (подкрепяща качествени журналистически и медийни проекти, свързани с важни социални теми). Останалите две области са продължение на вече съществуващи - #BeGreen, свързана с опазването на околната среда и #BeLocal с фокус култура и опазване на историческото наследство.

Трансформацията на програмата отразява идеята на компанията да даде поле за изява на проактивни идеи на повече и по-различни групи участници, с което да подкрепя граждански сектор още по-успешно. Затова е разширен и достъпът до програмата - участие вече могат да вземат не само неправителствени организации, но и младежи между 14 и 18 години, както и медии и журналисти.

Кандидатурите по програмата ще бъдат приемани до 28 октомври чрез попълване на онлайн формуляр на новата платформа, създадена с цел да служи за пространство за диалог между всички заинтересовани лица. Комплексния процес по оценка ще се проведе в периода ноември – декември, а през януари ще бъдат обявени одобрените проекти. Те трябва да бъдат осъществени до 12 месеца, а максималният размер на сумите за финансиране ще бъде както следва: за граждански организации - до 15 000 лв., за регионални медии – до 7 000 лв., за журналисти – до 3 000 лв., а за младежки групи – до 5 000 лв. ​

Цялата информация с актуални новини, условия за кандидатстване, както и успешни примери от вече осъществени проекти, може да бъде открита в онлайн платформата на инициативата.


Informatsia za mediite_TiILidl_Sabran_Fond_24.10.23.docx

DOCX - 39 Kb

Ti&Lidl.jpg

JPG - 86 Kb

За „Ти и Lidl за нашето утре“

Най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот“ се провежда от 2017 година насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.

В първите пет издания компанията финансира с общ фонд от 915 000 лева 119 вдъхновяващи граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство. ​ Въздействието им успя да достигне до над половин милион българи от 58 градове и села в цялата страна. Голяма част от финансираните проекти продължават да оказват положително въздействие в своите общности и до днес, а броят на бенефициентите расте всеки ден.

През 2023 г. инициативата се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре“. Целта е тя да бъде синхронизирана с усилията на Лидл България в областта на устойчивото развитие на глобално ниво, както и да бъде адаптирана към съвременните нужди на обществото ни. Като партньор към инициативата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти – България.

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 120 ​ магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.


Милена Савчева-Тошкова

PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg