24 май и красотата на българския език във Viber

24 май и красотата на българския език във Viber

60% от анкетираните в приложението споделят, че все още предпочитат да четат печатни книги

Rakuten Viber празнува деня на светите братя Кирил и Методий, на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност, със специален филтър. Използвайки потенциала си на водеща комуникационна платформа в България, приложението иска да популяризира красотата на българския език сред по-младите и да предложи забавление в атмосферата на празника.

АR технологията (с добавена реалност) помага на потребителите да открият своята дума на деня. От „ухажор” и „любя” до „наздраве” и „бръмбазък”, буквите във филтъра се завъртат в магичен низ, а при докосване на екрана, думичка се пада на случаен принцип. Думите са позитивни, закачливи и благозвучни, а някои от тях са напомняне и препратка към художествената литература и народното творчество, тъй като са отпаднали от ежедневната комуникация. Някои от думите произлизат от други езици, но с годините, поради потребността им, са се превърнали в напълно установени културни заемки в българския език, като например „оптимист”.

По случай празника, в специална анкета в официалния канал Viber Bulgaria, в която се включиха повече от 13000 респонденти, 89% от отговорилите посочиха, че свързват 24 май с нашата писменост и култура, а всеки трети сподели, че през изминалата година е прочел над 11 книги. Печатната книга остава водеща с над 60% привърженици, а на второ място с тридесет на сто от отговорилите се нареждат телефонът и таблетът.

С кампанията ни за този светъл празник искаме да представим красотата на българския език по един нестандартен начин, в средството, където все повече от писмената комуникация се случва – чат приложенията в телефона. Решихме да заинтригуваме потребителите си чрез филтър, който да напомни за непреходната сила на думите и написаното слово. Целта ни е да трогнем и вдъхновим най-вече младото поколение, за да преоткрият красотата на езика ни и да споделят емоцията с приятели и близки.”, споделя Атанас Райков, старши директор ключови пазари в Rakuten Viber.

В допълнение към филтъра всеки във Viber може да изпрати поздравителна картичка за 24 май до свой познат. Предизвикателството е да успее да направи това, като ограничи пожеланието си само до една дума, която собственоръчно да попълни в предварително избран дизайн.

Viber използва AR за първи път в България, за да отбележи празник. Приложението за съобщения е известно с това, че пази и разпространява българските традиции и специални поводи, както и че предоставя хипер-локализирано съдържание на своята аудитория в страната.


За Rakuten Viber:

В Rakuten Viber свързваме хората, без значение кои са и откъде са. Нашите потребители по света имат достъп до разнообразие от функционалности като индивидуални съобщения, видео обаждания, групови чатове, актуализации и дискусии с техните любими марки и известни личности. Ние предоставяме на нашите потребители сигурна и свободна среда, където да споделят емоциите си.

2305_Viber 24 May lense_press release.docx 51 KB
Румяна Танчева Senior PR мениджър, MSL Sofia

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. MSL предлага на своите клиенти стратегическо консултиране и креативен подход при създаването на кампании, които са интересни и стойности за публиките и водят до ефективен резултат.

MSL Sofia е агенция за PR и стратегически комуникации в Publicis Groupe България, която е лидер в комуникациите в глобален план и в България и предлага цялостен модел на работа  – от стратегическо консултиране до ефективно изпълнение, съчетавайки маркетинг и дигиталната бизнес трансформация. Publicis Groupe партнира на клиентите в тяхното бизнес развитие, като осигурява централизиран достъп до експертизата на екипите и акцентира върху персонализираните и индивидуални маркетингови решения. 

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България