219 граждански проекта се състезават за финансиране в инициативата „Ти и Lidl за нашето утре“

  • Фондът тази година достигна рекордните 365 000 лв.
  • Най-много проекти са подадени в област #BeLocal – за опазване и популяризиране на културното и историческо наследство;
  • Кандидатури са изпратени от 75 населени места от цялата страна
  • 16 медии и журналисти, както и седем групи на младежи под 18 години са първите кандидати в новите категории на инициативата

 

Най-голямата социално отговорна инициатива на Лидл България – „Ти и Lidl за нашето утре“ предизвика огромен интерес. В обновеното шесто издание бяха получени 219 ​ кандидатури на граждански организации, младежи, медии и журналисти с проекти в различните категории.

„Всяка кандидатура представлява уникална идея и възможност за постигане на трайно положително въздействие на местно ниво в различните региони на страната. Големият брой получени заявления подчертава силното желание за промяна и по-добър начин на живот в българските общности, както и ключовата роля на Лидл България в подкрепата на тези стремежи“, коментира Илияна Николова, изпълнителен директор на Фондация „Работилница за граждански инициативи“, които са партньор на инициативата.

#BeLocal привлича най-голям брой кандидатури - общо 65, като 63 от тях са на организации, а останалите 2 са на младежки групи. Този тематичен приоритет се фокусира върху опазването на историческо ни наследство, както и популяризиране на културата.

#BeFair, посветен на преодоляване на социалното неравенство, събра 51 кандидатури на граждански организации. Тези проекти обхващат широк спектър от дейности, насърчаващи равния достъп до възможности. Един от ​ тях, насочен към подкрепа на деца със специални образователни потребности, ​ ще получи специален грант под патронажа на омбудсмана на Република България проф. д-р Диана Ковачева.

В #BeGreen за финансиране се състезават общо 44 проекта, посветени на различни аспекти от опазването на околната среда и устойчивите практики. 38 са подадени от организации, а пет са на младежки групи, ангажирани в търсенето на по-зелено бъдеще.

#BeActive привлече 43 кандидатури от организации с проекти, които насърчават както физическата активност и здравословния начин на живот, така и изявата на активна гражданска позиция за положителна промяна.

В #BeVocal, ориентиран към проекти на медии и журналисти, са подадени общо 16 кандидатури. Осем заявки са от регионални медии, а останалите осем са проекти на индивидуални журналисти, които фокусират вниманието си към наболели социални проблеми. ​

Списък на организациите, изпратили свои предложения ще бъде публикуван в платформата на инициативата до 3 ноември 2023 г. През следващите два месеца проектите ще преминат през оценка в три етапа – за административно съответствие и качествена оценка, направена от външно експертно жури и от служителите на Лидл България.

Одобрените за финансиране проекти ще бъдат обявени през януари 2024 г., като между тях ще се разпредели общият фонд за това издание на програмата в размер на 365 000 лв. Сумата беше събрана от 18 септември до 18 октомври, като Lidl отделяше по 5 ст. за всяка покупка във всички магазини на компанията. Така предоставеното финансиране за граждански инициативи в рамките на шестте издания на инициативата ще достигне стойност от близо 1,3 млн. лева.

Пълната информация с актуални новини за „Ти и Lidl за нашето утре“, както и успешни примери от осъществени проекти в предходни издания, може да бъде открита в онлайн платформата на инициативата.


Informatsia za mediite_TiILidl_Broi Kandidaturi_01.11.23.docx

DOCX - 223 Kb

Ti&Lidl_Press.jpg

JPG - 376 Kb

Ti_Lidl_KV.png

PNG - 1.5 Mb

За „Ти и Lidl за нашето утре“

Най-голямата социално отговорна инициативата на Лидл България „Ти и Lidl за по-добър живот“ се провежда от 2017 година насам в партньорство с Фондация „Работилница за граждански инициативи“ и Български дарителски форум.

В първите пет издания компанията финансира с общ фонд от 915 000 лева 119 вдъхновяващи граждански проекта в областта на образованието, околната среда, културата и историческото наследство. Те успяха да достигнат до над половин милион българи от 58 градове и села в цялата страна. Голяма част от финансираните проекти продължават да оказват положително въздействие в своите общности и до днес, а броят на бенефициентите расте всеки ден.

През 2023 г. инициативата се трансформира в „Ти и Lidl за нашето утре“. Целта е тя да бъде синхронизирана с усилията на Лидл България в областта на устойчивото развитие на глобално ниво, както и да бъде адаптирана към съвременните нужди на обществото ни. Като партньор към инициативата се присъединява и Асоциацията на европейските журналисти – България.

 

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 120 ​ магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.


Милена Савчева-Тошкова

PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

 

Получавайте актуална информация в пощенската си кутия

С кликването си върху бутона "Абонирайте се" потвърждавам, че съм прочел(а) и приемам Политика за поверителност.

Относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

Контакт

бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5 София 1618, България

+359 2 434 07 10

office@msl.bg

msl.bg