10 000 нови балкански пъстърви вече плуват в р. Искър, благодарение на „Дай шанс на Балканката“

10 000 нови балкански пъстърви вече плуват в р. Искър, благодарение на „Дай шанс на Балканката“

През юни инициативата празнува своя десетгодишен юбилей

10 000 нови балкански пъстърви заплуваха в р. Искър, благодарение на инициативата „Дай шанс на Балканката“. Акцията е част от дългогодишния съвместен проект на Лидл България и сдружение „Балканка“, който тази година празнува своя десетгодишен юбилей. В традиционната акция по зарибяване през изминалия уикенд взеха участие служители на компанията и техните семейства, членове от сдружението, както и местни доброволци. Заедно те събраха близо 100 чувала с отпадъци от бреговете на река Искър около селата Злокучене и Драгушиново и пуснаха новите рибки. А през май веригата предостави на сдружение „Балканка“ 10 000 рибки за зарибителна акция по поречието на река Златна.

Story image

За десет години в рамките на „Дай шанс на Балканката“, Lidl е зарибил над 30 български реки с повече от 410 000 балканските пъстърви. Едновременно с това, компанията е почистила и около 35 км крайречни територии. Проектът за Балканката е част от цялостната стратегия за устойчиво развитие на компанията, ​ в която основен фокус е запазване на биоразнообразието.

„Това е една от най-любимите ни инициативи. Щастливи сме, че вече десет години имаме възможност заедно с нашите семейства да участваме на зарибителните акции и да допринасяме за съхраняването на най-бързо изчезващия вид риба в Европа. Децата винаги чакат с нетърпение пристигането на рибките, а тази година всеки един от тях получи и грамота за „Млад пазител на природата“, споделят служители на Lidl, взели участие в инициативата.
Story image

С устойчивите си действия чрез инициативата Lidl вярва, че не само ще спомогне за възстановяването на популацията на един застрашен биологичен вид, но и ще мотивира общностите по места да поемат отговорността да се грижат за природата и да я поддържат чиста.

По повод десетгодишния ѝ юбилей, през есента инициативата предстои да бъде надградена с иновативен подход, който да я превърне в още по-устойчива. За целта в няколко български реки ще бъдат инсталирани специални кутии, наподобяващи инкубатори, известни още като „бебешки ясли“, които ще направят процеса по развъждане по-близък до природата. Кутиите ще бъдат залагани в български реки с оплоден хайвер в тях, което ще позволи на рибките да се излюпват и развиват в естествената им среда. Методът ще спомогне развъждането и разселването на балканската пъстърва с минимална човешка намеса и ще им даде възможност за по-ранна адаптация.

Story image

Informazia za mediite_10000 balkankski pasturvi veche pluvat v Iskar_Dai shans na Balkankata_26.06.2023.docx 35 KB Dai shans na Balkankata_Akcia_Iskar_26.06 (1).jpg 1 MB Dai shans na Balkankata_Akcia_Iskar_26.06 (2).jpg 2 MB Dai shans na Balkankata_Akcia_Iskar_26.06 (3).jpg 698 KB Dai shans na Balkankata_Akcia_Iskar_26.06 (4).jpg 612 KB

За Лидл България 

Lidl е най-голямата верига магазини за хранителни стоки в Европа. Част e от немската Schwarz Gruppe и присъства в 31 държави. В България Lidl стартира своята дейност през 2010 г. Днес компанията има 119 магазина в 53 града и над 4000 служители. Предимствата на специфичния бизнес модел, широката гама продукти с оптимално съотношение качество-цена и въвеждането на редица иновативни практики и модели, наложиха Lidl в България като смарт дискаунтър, предлагащ високо качество на добра цена, и компания, която подхожда честно, отговорно, с мисъл и грижа за своите клиенти, служители и партньори.

 

Милена Савчева-Тошкова PR Мениджър, MSL Sofia

 

 

 

относно MSL Sofia

MSL, част от Publicis Groupe, e една от най-големите мрежи за PR и интегрирани маркетингови комуникации в света. Агенцията се специализира в създаването на въздействащи PR кампании, за да постигне ефективни резултати за бизнеса и хората. Експертите в MSL са модерни комуникатори, които изграждат брандове и личности на утрешния ден, за да помогне на бизнеса на клиентите да бъде по-въздействащ. Страстта ни за PR развива това, което правим и искаме да постигнем в индустрията.

MSL Sofia е PR силата в Publicis Groupe България, една от водещите и най-големи групи на пазара.

MSL Sofia
бул.България 118, бизнес център Abacus, ет.5
София 1618, България